اوج ابتلای روزانه به کرونا در روسیه با بیش از ۱۲ هزار مبتلا

در مسکو آمبولانس‌ها بیرون بیمارستان‌ها صف کشیده‌اند

روسیه در مقام چهارم شمار مبتلایان به کرونا در جهان قرار گرفته‌ است- Yuri KADOBNOV / AFP

روسیه با ۱۲ هزار و ۱۲۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز، رکورد روزانه خود را شکسته است. 

این‌گونه، تعداد موارد ثبت‌شده ابتلا به کرونا در روسیه به ۱.۲۷۲. ۲۳۸ مورد می‌رسد که روسیه را در مقام چهارم شمار مبتلایان به کرونا در جهان قرار می‌دهد. رکورد قبلی ابتلای روزانه در روسیه، بهار گذشته ۱۱.۶۵۶در ۱۱ ماه مه بود. 

شواهد از بیمارستان‌های سراسر این کشور حاکی از آن است که نظام بهداشت روسیه برای مقابله با تقاضای جدید به صرافت افتاده است. در پایتخت این کشور بار دیگر صف‌های آمبولانس در خارج از بیمارستان‌ها کشیده شده است و دو بیمارستان صحرایی موقت بار دیگر در حال بازگشت به کارند. در سن پترزبورگ، دومین شهر روسیه، نرخ اشغال تخت‌های بیمارستانی ۸۰ درصد گزارش می‌شود. 

شهرهای کوچک روسیه که در موج کرونا در فصل بهار وضعیت چندان بحرانی پیدا نکردند، اینک به شدت با کرونا درگیر شده‌اند. به نظر می‌رسد منطقه اورال به شدت آسیب دیده باشد. برای مثال، در شهر صنعتی چلیابینسک، زمان انتظار برای آمبولانس به چندین روز رسیده است. پنج‌شنبه گذشته، رسانه‌ها خبر از یک دستورالعمل جدید دادند که مطابق آن جز در موارد ضروری تقاضا برای آمبولانس نادیده گرفته خواهد شد. 

در یکی از شهرهای نزدیک به  چلیابینسک به نام زلاتوست، تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک بیمارستان محلی مختص کرونا مملو از بیمار است. بسیاری از بیماران در تخت‌های فاقد تجهیزات در راهروهای تاریک جای داده شده‌اند. منابع داخل بیمارستان به رسانه‌های محلی اعتراف کرده‌اند که بیمارستان در حال حاضر دو برابر ظرفیت ۷۵ تختخوابی خود بیمار مبتلا به کرونا دارد. 

مقامات روسی که این افزایش را ادامه موج اول توصیف می‌کنند، اصرار دارند بازگشت به قرنطینه اجتناب‌ناپذیر نیست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ژوئن گذشته، ولادیمیر پوتین پیروزی بر ویروس کرونا را جشن گرفت و پیشاپیشِ رژه نظامی وهمه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی جهت بازتعریف مقام ریاست‌جمهوری قرنطینه را لغو کرد. رئیس‌جمهور روسیه در اظهارات متعددی بازگشت به قرنطینه و برقراری مجدد محدودیت‌های شدید را رد کرده بود. اما اوایل این هفته اظهار داشت که کرملین اکنون برای «هرگونه تحول جدید» آماده است. 

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، که در بهار گذشته یکی شدیدترین قرنطینه‌ها را در جهان به اجرا گذاشته بود، از قصدش به برقراری مجدد محدودیت‌های شدید خبر می‌دهد. اوایل این ماه او تعطیلات مدارس را به مدت دو هفته با هدف «قطع زنجیره انتقال ویروس» اعلام کرد و از کارفرمایان خواست که حداقل ۳۰ درصد از کارمندان، از جمله افراد مسن و آسیب‌پذیر را از خانه به کار بگیرند. 

برخی از رسانه‌های محلی به نقل از منابع در مسکو، گزارش می‌دهند که ممنوعیت مکان‌های شبانه، میخانه‌ها و کلوپ‌های رقص و آواز در مرحله بعدی قرار دارد. 

این منبع گفت: «ما باید به گونه‌ای شمار مردم را در سطح شهر کاهش دهیم، در غیر این صورت مجبور خواهیم بود به همان محدودیت‌های شدید در بهار بازگردیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان