آمار جهانی کرونا به ۲۷ میلیون نفر رسید

هند روز یکشنبه رکورد بالاترین افزایش موارد ابتلا را زد

در ۲۴ ساعت گذشته هند ۹۰ هزار و ۶۳۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت کرده است- Punit PARANJPE / AFP

آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت و اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا به مرز ۲۷ میلیون نفر رسیده است.

تا روز دوشنبه، ۱۷ شهریورماه، ۲۶.۹ میلیون مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده و بیش از ۸۸۱ هزار و ۳۰۰ نفر جانشان را از دست دادند. بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۱۸ میلیون نفر هم بهبود یافته‌اند.

در عین حال، هند بالاترین آمار موارد ابتلا در یک روز را ثبت کرد. بر اساس آماری که صبح امروز دوشنبه منتشر شد، در ۲۴ ساعت گذشته این کشور ۹۰ هزار و ۶۳۲ مورد جدید ثبت کرده است. این بالاترین آماری است که تاکنون در یک روز و در یک کشور ثبت ‌شده است.

به‌این‌ترتیب، تا صبح هفتم سپتامبر در هند ۷۱ هزار و ۶۴۲ مورد ابتلا ثبت شد. هند پس از آمریکا و برزیل بالاترین آمار مبتلایان را دارد.

در بریتانیا هم مت هانکوک، وزیر بهداشت، گفت که نسبت به افزایش دوباره موارد ابتلا در کشور نگران است. در بریتانیا دو هزار و ۹۸۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت منتهی به روز دوشنبه ثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر بهداشت بریتانیا با اشاره به افزایش موارد ابتلا در میان جوانان گفت: «در سایر کشورهای اروپایی و بقیه دنیا هم آمار ابتلای جوانان در حال افزایش است. افزایش ابتلای جوانان به افزایش آماری کلی ابتلا منجر می‌شود.»

بریتانیا تاکنون ۳۵۰ هزار مورد ابتلا و ۴۱ هزار و ۶۰۰ مرگ ثبت کرده است. بر اساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز، در روز یکشنبه دست‌‌کم دو مورد مرگ در این کشور ثبت شد.

در ایران نیز بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت که بر مبنای تست تشخیص قطعی PCR اعلام می‌شود، تاکنون حدود ۳۸۴ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و  ۲۲ هزار و ۱۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان