«ترامپ از فردا می‌تواند کار و زندگی عادی را از سر بگیرد»

پزشکان معالج رئیس جمهوری آمریکا می‌گویند به درمان واکنش مثبت نشان داده

دونالد ترامپ دوشنبه پیش از بیمارستان به کاخ سفید برگشت NICHOLAS KAMM / AFP

پزشکان معالج دونالد ترامپ گفته‌اند رئیس‌جمهور می‌تواند به دنبال تکمیل درمان‌های کووید ۱۹ در روز پنجشنبه، از روز  شنبه برنامه‌های کار و حضور در میان مردم را از سر گیرد. 

دکتر شون کانلی گفته است که تا آن هنگام ده روز از اول اکتبر که بیماری آقای ترامپ تشخیص داده شد می‌گذرد و او از روز دوشنبه که بیمارستان والتر رید را ترک کرد، هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته است. 

آقای کانلی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه صادر کرد گفت آقای ترامپ به درمان با ترکیب پادتن و استروئید واکنش مثبت نشان داده و عوارض جانبی نداشته است.

او گفت: «وضع مزاجی او از هنگام بازگشت به خانه تغییر (منفی) نداشته و هیچ‌گونه نشانه‌ای حاکی از  پیشرفت بیماری در او دیده نمی‌شود.»

بازگشت به رویدادهای عمومی  از روز شنبه دونالد ترامپ امکان می‌دهد به مدت ۲۴ روز تا روز سوم نوامبر دست به فعالیت‌های انتخاباتی بزند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند دکتر کانلی به آقای ترامپ اجازه داده از روز شنبه دهم اکتبر باز دیگر به جمع بپیوندد اما او پیش‌تر در اواسط هفته گفته بود که گروه پزشکان معالج او تا هفته آینده «خیالشان راحت نخواهد بود».

او هنگام ترخیص رئیس‌جمهور از بیمارستان گفت: «اگر وضع مزاجی او تا روز دوشنبه همچنان رو به بهبودی بگذارد، همه ما می‌توانیم نفسی به راحت بکشیم.» 

اما او روز پنجشنبه گفت رئیس‌جمهور به درمان که شامل داروی ضدویروس «رمدسیویر»، ترکیب پادتن‌های ساخت موسسه تولید داروی  «ریجِنِروُن» و تب‌بُر استروئید «دکستامتازون» بوده واکنشی «بسیار خوب» نشان داده است.

دکتر کانلی گفت: «بر اساس تشخیص‌های پیشرفته گروه پزشکی، من کاملاً پیش‌بینی می‌کنم که رئیس‌جمهور می‌تواند تا آن هنگام (روز شنبه) با مصونیت کارهای جمعی‌اش را از سر بگیرد.» 

آقای ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با برنامه اقتصادی شبکه فاکس گفت تصور نمی‌کند ناقل ویروس باشد و این‌که ویروس «خودش رفته است.» 

آقای ترامپ گفت: «فکر می‌کنم آن‌قدر خوب هستم که بتوانم امشب در یک کارزار انتخاباتی شرکت کنم. اصلاً فکر نمی‌کنم ناقل ویروس باشم.»

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس در نیروی ضربتی مبارزه با ویروس کرونا و بیماری‌های مسری کاخ سفید گفته است که هنوز امکان آن وجود دارد که بیماری رئیس‌جمهور عود کند. 

او در گفتگو با «ام اس ان بی سی» گفت: «بی‌تردید ظاهرش خوب به نظر می‌رسد و ظاهراً احساس می‌کند حالش خوب است.»

او روز پنجشنبه به «ام اس ان بی سی» گفت: «یکی از نکاتی که همه ما باید متوجهش باشیم و پزشکان او هم به آن آگاه‌اند این است که سابقه کووید ۱۹ نشان داده که ممکن است حس کنید حالتان نسبتاً خوب است و خوب هم به نظر بیایید اما پس از دو روز عوارض بازگردند. این امکان وجود دارد.»   

او گفت آقای ترامپ باید به مدت ده روز هیچ‌گونه عارضه‌ای نداشته و دو آزمایش کرونایش که از ترشحات گلو و بینی برداشته می‌شود در ۲۴ ساعت منفی باشد.

دکتر فاوچی افزود: «بنابراین اگر رئیس‌جمهور به مدت ده روز بدون عارضه باشد و آزمایش‌هایی را که می‌گویند انجام بدهند، از دید علمی می‌توان گفت دیگر عفونتی ندارد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان