عاقبت دو دهه سرقت و فروش مال دزدی روی اینترنت

خریداران کالاهای مسروقه ۳.۸ میلیون دلار به حساب زن تگزاسی پول ریختند

کیم ریچاردسون با سفر به سراسر ایالات متحده از فروشگاه‌های مختلف سرقت می‌کرد و کالاهای مسروقه را در eBay به صورت برخط می‌فروخت - REUTERS

یک زن اهل تگزاس به دلیل نقشش در یک سرقت چند میلیون دلاری از ایالت‌های مختلف و فروش کالاهای سرقت‌شده در فروشگاه اینترنتی eBay به زندان فدرال فرستاده شده است. 

کیم ریچاردسون از دالاس که در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۹ اتهامات خود را در دادگاه پذیرفته بود، پنج‌شنبه گذشته به تحمل ۵۴ ماه زندان و نیز سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد. 

مطابق اعلام رایان پاتریک، یکی از دادستانان فدرال ایالات متحده، وی همچنین به پرداخت ۳.۸ میلیون دلار خسارت محکوم شده است. 

ریچاردسون اعتراف کرده است که از اوت ۲۰۰۰ تا آوریل ۲۰۱۹ مشغول ارتکاب این جرم بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مدت، وی با سفر به سراسر ایالات متحده از فروشگاه‌های مختلف سرقت می‌کرد و کالاهای مسروقه را در eBay به صورت برخط می‌فروخت. 

کالای فروخته‌شده از طریق شرکت‌های پستی مختلف از جمله شرکت پست دولتی ایالات متحده، فدکس و نیز یواس‌پی ارسال شده‌اند. 

اندرو هانن، یکی از قضات فدرال، با صدور این حکم تصدیق می‌کند به واسطه ارتکاب این جرم برای سال‌های متمادی عملاً شناسایی تمام قربانیان غیرممکن است. 

در اطلاعیه‌ای که از سوی دفتر دادستان ایالات متحده در منطقه جنوب تگزاس صادر شده است، آمده است که ریچاردسون با استفاده از ابزاری دستگاه‌های امنیتی مغازه‌ها را از کار می‌انداخت، و بعد اقلام متعددی را از فروشگاه‌های خرده‌فروشی سرقت می‌کرد. وی سپس کالاهای دزدیده شده را در یک کیسه سیاه بزرگ که به همراه داشت، می‌ریخت و از فروشگاه خارج می‌شد. 

ریچاردسون همچنین در عملیات فروش اقلام مسروقه در اینترنت و همچنین بسته‌بندی و ارسال آن‌ها مشارکت داشته است. 

خریداران اجناس مسروقه در مجموع ۳.۸ میلیون دلار در کل به چهار حساب پی‌پال خانم ریچاردسون واریز کرده‌اند. 

به ریچاردسون اجازه داده شده که فعلاً با قرار وثیقه آزاد باشد و داوطلبانه خود را به یکی از زندان‌های ایالات متحده که در آینده نزدیک مشخص خواهد شد، تسلیم کند. 

تحقیقات این پرونده توسط سرویس مخفی و اف‌بی‌آی انجام شده است. دادستان پرونده بلیندا بیک، یکی از دادیارهای فدرال ایالات متحده بوده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان