محمدرضا شجریان «استاد آواز ایران» درگذشت

همایون شجریان: «بر پیکر پدرم در بهشت زهرای تهران نماز خوانده می‌شود و سپس در جوار فردوسی دفن خواهد شد»

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران، که چند سال گذشته بیمار بود و اخیرا حال او رو به وخامت گذاشته بود، روز پنجشنبه در ۸۰ سالگی در تهران درگذشت.

همایون شجریان فرزند این خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی در پیامی در توییتر نوشت، «خاک پای مردم ایران به دیدار معشوق پرواز کرد.»

خبر درگذشت آقای شجریان را ابتدا خبرگزاری مهر از قول یکی از شاگردان او منتشر کرد.

بیمارستان جم، که آقای شجریان در آن بستری بود، دقایقی بعد در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت او «علیرغم تلاش‌های تیم پزشکی دار‌فانی را وداع گفت،» و اعلام کرد پیکر خسرو آواز ایران به بهشت زهرا منتقل شده است.

همایون شجریان در میان مردمی که پس از شنیدن خبر درگذشت پدرش در مقابل ساختمان بیمارستان جم حضور یافتند گفت، «بر پیکر پدرم در بهشت زهرای تهران نماز خوانده می‌شود و سپس در جوار فردوسی دفن خواهد شد.»

پزشک معالج آقای شجریان روز سه‌شنبه در واکنش به خبر به کما رفتن این هنرمند پرآوازه گفته بود او شرایط پایداری ندارد، اما به کما هم نرفته است.

استاد شجریان اوایل سال ۹۵، در پیامی تصویری خبر داد که با بیماری سرطان دست‌به‌گریبان است. این موضوع با نگرانی طیف وسیعی از حامیان و علاقه‌مندان وی همراه شد.

پس از آغاز درمان به نظر می‌رسید شرایط جسمانی او رو به بهبود است، اما با گذشت زمان و با عود مجدد بیماری، او بارها در بیمارستان بستری شد.

محمدرضا شجریان در سال ۸۸ و پس از تظاهرات اعتراضی مردم علیه حکومت، از این اعتراضات حمایت کرد و به همین دلیل مورد غضب حکومت قرار گرفت.

بیشتر از