برگزاری مناظره معاونان نامزدهای انتخابات آمریکا زیر سایه کرونا

این نخستین و تنها مناظره شرکای انتخاباتی نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است

مناظره امشب پنس و هریس با تدابیر ایمنی متفاوت و سخت‌گیرانه‌ای برگزار می‌شود- MANDEL NGAN, LOGAN CYRUS / AFP

مایک پنس شریک انتخاباتی و معاون دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات آمریکا، و کامالا هریس نماینده ایالت کالیفرنیا در سنا و شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات، چهارشنبه شب در یک مناظره تلویزیونی در برابر هم قرار می‌گیرند.

این نخستین و تنها مناظره شرکای انتخاباتی نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) سال جاری است. این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای از کانال‌های تلویزیونی عمده آمریکا و همچنین در اینترنت به طور مستقیم پخش می‌شود.

همه‌گیری کرونا و نحوه مقابله با آن، که انتظار از ابتدا می‌رفت همواره یکی از موضوعات مهم در مناظره‌های انتخاباتی امسال باشد، امشب از اهمیت بیشتری در مقایسه با قبل برخوردار است و دلیل آن ابتلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا به کووید۱۹ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر چند آقای ترامپ، که علائم بیماری او خفیف گزارش شده بود، برای احتیاط بیشتر به بیمارستان نظامی والتر رید در حومه پایتخت منتقل شد، اما پس از گذشت چهار روز، عصر سه‌شنبه مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت و این به نگرانی‌ها از ابتلای کارکنان کاخ سفید افزوده است.

به همین دلیل مناظره امشب پنس و هریس با تدابیر ایمنی متفاوت و سخت‌گیرانه‌تری از مناظره ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر) بین ترامپ و بایدن برگزار می‌شود. به عنوان مثال، دو طرف باید بر روی صندلی بنشینند و صفحات شفافی که کنار میزهای آنها تعبیه شده است، بین آنها حائل می‌شود.

هر طرف می تواند دو مهمان ویژه را همراه خود در محل مناظره دعوت کند. مهمانان مایک پنس «آن ماری دورن» بیوه افسر پلیس بازنشسته سیاهپوستی است که در جریان تظاهرات خیابانی دوم ژوئن در شهر سنت لوئیز در ایالت میزوری به ضرب گلوله جان خود را از دست داد.

مهمان دیگر آقای پنس نامزد کایلا مولر امدادگر آمریکایی است که در اوت ۲۰۱۳ (تابستان ۱۳۹۲) توسط پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در شهر حلب سوریه به اسارت گرفته و کشته شد.

مهمان‌های کامالا هریس دو زن اهل ایالت یوتا، محل برگزاری مناظره امشب، هستند: انجلا رومرو نماینده ایالتی که سابقه خدمت در دولت ایالتی در شهر سالت لیک سیتی مرکز ایالت یوتا را نیز در کارنامه خود دارد، و دبورا گترل معلم مدرسه که برای عضویت در شورای شهر رقابت می‌کند.