تقریباً از هر چهار زن، یک نفر هنگام شروع پریودش نمی‌دانست که چه اتفاقی در حال افتادن است

یک چهارم جوانان پریود را شرم‌آور و یک‌پنجم آن را چندش‌آور می‌دانند

یک چهارم پسران و مردان جوان در جمع دوستان‌شان پریود را مسخره می‌کنند و یک هفتم زنان جوان و دختران مستقیماً به دلیل پریود تحقیر شده‌اند یا آزار دیده‌اند - PIXABAY

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد از هر چهار دختر و زن جوان تقریباً یکی می‌گوید هنگام آغاز پریودش نمی‌دانسته چه شده است. 

پژوهش مؤسسه واتراِید که در میان هزار جوان ۱۴ تا ۲۱ ساله اهل بریتانیا انجام شده است، نشان می‌دهد تقریباً یک چهارم آنان پریود را شرم‌آور و یک پنجم آن را «چندش‌آور» توصیف کرده‌اند. 

این پژوهش نشان می‌دهد فقر پریودی یکی از مشکلات اساسی اهالی بریتانیا است و یک هفتم زنانی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، نگران داشتن پول کافی برای خرید محصولات بهداشتی برای خود یا اعضای خانواده‌شان هستند. 

یک چهارم پسران و مردان جوان در جمع دوستان‌شان پریود را مسخره می‌کنند و یک هفتم زنان جوان و دختران مستقیماً به دلیل پریود تحقیر شده‌اند یا آزار دیده‌اند. 

پژوهشگران دریافتند که به نظر بیش از سه چهارم افراد این گروه باید گفت‌وگو درباره پریود نه فقط میان دختران بلکه در کل جامعه آسان‌تر شود. 

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان برای صحبت راجع به دغدغه‌های مربوط به پریودشان به دکتر مراجعه نمی‌کنند و یک پنجم خجالت می‌کشند در شرایط اضطراری از کسی بخواهند به آنان محصولات بهداشتی مخصوص پریود بدهد. 

بنابر گزارشی که پیش‌تر ایندیپندنت منتشر کرده است، با وجود هشدار معلمان در مورد افزایش فقر پریودی در دوره بحران کووید-۱۹، بیشتر مدرسه‌ها در انگلستان در طرح دولتی تهیه رایگان محصولات پریود ثبت‌نام نکرده‌اند. 

بهار پارسال وزیران اعلام کردند از ابتدای سال ۲۰۲۰ به دانش‌آموزان دختر در مقطع ابتدایی و راهنمایی، محصولات بهداشتی رایگان می‌دهند اما کنشگران مدعی‌اند دولت مدرسه‌ها را کاملاً در جریان اجرای این طرح نگذاشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پژوهش مؤسسه پلان اینترنشنال نشان می‌دهد در دوره شیوع ویروس کرونا از هر ده دختر بریتانیایی دسترسی به محصولات پریود برای سه نفرشان مشکل شده است و بیش از نیمی از آنان مجبور شده‌اند به جای محصولات درست از کاغذ توالت استفاده کنند. یک پنجم دختران بریتانیایی گفته‌اند به خاطر نداشتن کاغذ توالت کافی، گذراندن دوره پریود برایشان دشوارتر شده است. 

در بریتانیا محصولات بهداشتی در رده «اقلام تجملاتی و غیرضروری» طبقه‌بندی شده است و ۵ درصد مالیات به آن‌ها تعلق می‌گیرد. متوسط هزینه این اقلام بهداشتی در طول عمر هر زن حدود ۴۸۰۰ پوند برآورد شده است. 

یک نظرسنجی که در فوریه پارسال از ۹۳۱ نفر در انگلستان، اسکاتلند و ولز انجام شد، نشان داد بیش از یک چهارم زنان به دلیل نداشتن تمکن مالی برای خرید محصولات پریود بالاجبار از کار و درس خود مانده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی