سخنگوی مطبوعاتی ترامپ هم مبتلا به ویروس کرونا شد

پیشتر نتیجه آزمایش کرونای هوپ هیکس مشاور ترامپ هم مثبت اعلام شده بود

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید،کیلی مک‌انانی در کنار دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری ایالات‌متحده -  SAUL LOEB / AFP

کیلی مک‌انانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت که نتیجه آزمایش ویروس کرونای او مثبت بوده‌است.

خانم مک‌انانی در توییتی نوشت: «بعد از این که مرتبا نتیجه آزمایشم منفی بود، از جمله پنجشنبه گذشته، روز دوشنبه بدون این که نشانه‌ای از بیماری داشته باشم، نتیجه آزمایش مثبت شد.»

ابتلای سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به کووید در شرایطی اعلام می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از روز جمعه در بیمارستان بستری است.

خانم مک‌انانی پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت کرد، چند ساعت پیش از آن که اعلام شود هوپ هیکس، مشاور آقای ترامپ به کرونا مبتلا شده‌است.

او در بیانیه تویتتری خود گفت که با توجه به نتیجه آزمایش، «فرایند قرنطینه را شروع می‌کنم و از راه دور به نمایندگی از مردم آمریکا کار می‌کنم.»

خانم مک‌انانی تازه ترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در حلقه نزدیکان آقای ترامپ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ که در پی ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در نزدیکی واشنگتن بستری است، عصر یکشنبه مدت کوتاهی در یک خودرو از بیمارستان بیرون رفت تا برای هوادارانش که بیرون بیمارستان جمع شده بودند دست تکان بدهد.

آقای ترامپ با ماسکی به صورت در یک خوردوی شاسی بلند سیاه دیده شد. تصاویر منتشر شده، ماموران سرویس مخفی آمریکا را در همان خودرو با وسایل حفاظت شخصی نشان داد تا از خطر حاد قرار گرفتن در فضای بسته خودرو با یک بیمار مبتلا به کرونا پیشگیری کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و همسرش ملانیا ترامپ در اوج کارزار انتخابات سیزدهم آبان مبتلا به ویروس کرونا شدند.

کاخ سفید برنامه روز جمعه رئیس جمهوری را تغییر داد و یک گردهمایی انتخاباتی در شهر سنفورد ایالت فلوریدا را لغو کرد. روز شنبه آقای ترامپ قصد داشت در جمع هوادارانش در ایالت ویسکانسن صحبت کند – ایالتی که شاهد جهش دوباره موارد ابتلا به کووید-۱۹ است.

ملانیا ترامپ در توییتی گفت که «همه قرار‌های آتی» خود را لغو کرده‌است.

در یک هفته پیش از اعلام خبر ابتلا به کرونا، آقای ترامپ با کارکنان کاخ سفید، هوادارن خودش، و ایمی‌کُنی بارت، نامزد هیئت قضات دیوان عالی آمریکا، دیدار کرد.

هنوز روشن نیست که آقای ترامپ کی یا چگونه مبتلا به کرونا شده، هرچند پنجشنبه شب نتیجه آزمایش هوپ هیکس، مشاور نزدیک او، مثبت در آمد.

ترامپ از جمله روز شنبه ۲۶ سپتامبر در مراسمی‌در باغ رز کاخ سفید، نامزد خود برای جایگزینی خانم گینزبرگ را در جمع حدود ۲۰۰ نفر معرفی کرد. همان شب، گردهمایی انتخاباتی دیگری در پنسیلوانیا برگزار کرد.