آیا ترامپ پس از کرونا قوی‌تر از همیشه ظاهر می‌شود؟

ترامپ به نوعی شایع از بیماری قلبی هم مبتلا است و مایک پنس تا مقام ریاست‌جمهوری تنها به اندازه ضربان یک نبض فاصله دارد

Drew Angerer / Getty Images via AFP

با وجود مقاومت‌ علنی دونالد ترامپ در مقابل باور عمومی درباره جدیت بیماری کووید ۱۹ و رد لزوم پوشیدن ماسک برای همگان، ابتلای او به ویروس کرونا شاید به نوعی غیرقابل اجتناب بود. 

اما این بیماری تنفسی برای فردی به سن او که ۷۴ ساله است و اضافه وزن هم دارد، خطری عمده محسوب می‌شود. هر دو این عوامل به گفته پزشکان می‌تواند نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا را در فرد تشدید کند. 

در این میان مسئله قلبی او نیز مطرح شده است. رانی جکسون، پزشک سابق او در کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفته است که ترامپ به نوع شایعی از بیماری قلبی مبتلا است. اما آیا واقعا هر گونه نارسایی که فعالیت قلب یک فرد ۷۴ ساله را تحت تاثیر قرار دهد، واقعا شایع است؟ بدون شک این اظهارات، اطمینان‌بخش نیست. 

دلیل اصلی که مایک پنس، معاون وفادار رئیس ‌جمهور، همواره موجب نگرانی دموکرات‌ها شده، همین است. او به معنای واقعی کلمه، فقط به اندازه ضربان یک نبض با تبدیل شدن به چهل‌وششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا فاصله دارد. فرماندار و نماینده سابق ایندیانا در مجلس نمایندگان احتمالا محافظه‌کارتر از ترامپ است و تحلیلگران سیاسی همواره گفته‌اند که او نه ‌تنها راه ترامپ را ادامه خواهد داد، بلکه برنامه‌های او را بیشتر به سوی راست خواهد برد. 

ترامپ از هوادارانش خواسته تا پای صندوق‌های رای رفته و علیه جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری و سناتور کالیفرنیا کامالا هریس، یار انتخاباتی او رای دهند. 

از وقتی که هریس به اشتباه از احتمال «دولت هریس‌» یاد کرد و بعد به سرعت حرفش را تصحيح کرد، رئیس ‌جمهور از این گاف او برای هشدار درباره سن ‌و سال بایدن استفاده کرده و گفته است که که بایدن نامزدی پیر و فرتوت بیش نیست که اگر انتخاب شود، تحت فرمان «چپ افراطی» عمل خواهد کرد. اما اکنون که او به کووید ۱۹ مبتلا شده، این روایت برعکس شده است. 

مدیران ورزشی کالج‌ها ماه‌هاست که هشدار می‌دهند برخی از دانشجویان ورزشکارشان که به کووید ۱۹ مبتلا شدند، برخی نشانه‌های بیماری قلبی را نیز بروز داده‌اند. این ورزشکاران قلب‌های سالم و قوی دارند. چنین امری حاکی است که ترامپ پس از پایین آمدن تب و از بین رفتن نشانه‌های خفیف بیماری، نتواند به طور کامل بهبود یابد. اگر در ادامه راه و احتمالا پس از انتخاب دوباره برای ترامپ اتفاقی بیفتد، پنس ممکن است برای انجام وظایف دفتر ریاست جمهوری و تمام کردن دور دوم احتمالی رئیس خود فراخوانده شود. 

البته تمامی این‌ها سناریوی نهایی در گمانه‌زنی‌های واشنگتن است. اما بدون شک با وجود سن و وزن ترامپ و نارسایی قلبی زمینه‌ای او، امکانش هست. 

یک احتمال شاید قوی‌تر نیز وجود دارد:‌ این که ترامپ در دو هفته آینده، قوی‌تر و حتی پرانرژی‌تر از قبل در کاخ سفید ظاهر شود. 

ترامپ تمامی مشخصات قهرمان‌های منفی کتاب‌های مصور را دارد و جهان خود را با خطوط داستانی پیچیده و درهم‌تنیده خلق کرده است. این هیچ معنی بد و ناروایی ندارد. در واقع تعریفی است توسط کسی که از بیش از چهار سال پیش، رئیس جمهور فعلی را از نزدیک تحت نظر دارد. 

این روزنامه‌نگار، یک شک مخفیانه‌ در دلش دارد. شاید هم دو تردید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مورد این است که اگر شما از رئیس ‌جمهور نظرش را درباره خودش می‌پرسیدید، او خود را شخصیتی قوی و بی‌باک توصیف می‌کرد که مسائل را به روش خودش و با استفاده از قدرت‌های نامرئی انجام می‌دهد تا دشمنانش را از بین ببرد. چنین چیزی برای او موثر عمل می‌کند. از همین روست که هنوز، علی‌رغم همه چیز، با پیروزی در دور دوم انتخابات فاصله زیادی دارد. 

مورد دوم این است که پس از دو هفته ارسال توییت‌های جنجالی و حضور در مصاحبه‌های سرگیجه‌آور فاکس نیوز، رئیس ‌جمهور در قامت کاندیدای قوی رقابت انتخاباتی درهای کاخ سفید را باز کرده و با قدرت تمام طوری کارزار انتخاباتی را از سرمی‌گیرد که هرگز از او سراغ نداشته‌ایم. 

به نوعی، قوی‌تر از قبل. اول سه گردهمایی در روز. بعد چهار گردهمایی. اول دو ایالت در روز. بعد روزانه سه ایالت. 

با سفرهای مکرر او از این ایالت مردد به آن یکی ایالت مردد، طرفدارانش مانند سگ‌هایی که اربابشان برایشان سوت زده در تایید او غرش خواهند کرد و ترامپ با استفاده از این موضوع که ویروس کرونا را شکست داده و برای توقف «دموکرات‌های چپ و افراطی رادیکال» از تبدیل ایالات متحده به سرزمین بی‌نظم‌ و قانون «سوسیالیست» شبه‌ونزوئلا، محافظه‌کاران را به حضور در پای صندوق‌های رای تهییج خواهد کرد. 

جنجال پس از جنجال، نه دونالد جان ترامپ را متوقف کرده و نه به جو بایدن در ایجاد یک رهبری دست‌نیافتنی کمک کرده است. 

آیا این کار از ویروس کرونا ساخته است؟

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه