دونالد ترامپ به بیمارستان رفت

ترامپ در یک پیام توییتری نوشت: «به نظرم همه چیز خوب پیش می‌رود. متشکر از همه.»

SAUL LOEB / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، جمعه شب به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان والتر رید،‌ بیمارستان مخصوص روسای جمهور در ایالات متحده، رفت.

ساعتی بعد، ترامپ در یک پیام توییتری نوشت: «به نظرم همه چیز خوب پیش می‌رود. متشکر از همه.»

دستیار رسانه‌ای رئیس جمهور آمریکا جمعه شب اعلام کرد که ترامپ تنها «از روی کمال احتیاط» در بیمارستان بستری می‌شود و در چند روز آینده از همان جا کار خواهد کرد.

خبرگزاری‌ها هم گزارش می‌کنند که دونالد ترامپ در بیمارستان به کار ادامه خواهد داد و هنوز وظایف خود را به معاونش، مایک پنس، نسپرده است.

جواب آزمایش کرونای پنس و همسرش در حال حاضر منفی است.

خبر رفتن دونالد ترامپ به بیمارستان تنها ساعاتی پس از انتشار خبر مثبت شدن آزمایش کرونای او و همسرش، ملانیا، در صدر اخبار قرار گرفت.

اما مهم‌تر از همه آن که او درست یک ماه مانده به تاریخ روز رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی سوم نوامبر به بیمارستان می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا و پزشک مخصوص او اعلام کرده‌اند که در حال حاضر تنها علائم خفیف کرونا را دارد و تنها «از روی احتیاط» به بیمارستان می‌رود.

ترامپ جمعه شب پیش از رفتن به بیمارستان خود ویدئویی در توییتر منتشر کرد و در آن ضمن تشکر از «حمایت همه» گفت:‌ «به بیمارستان والتر رید می‌روم. حالم خوب است... می‌خواهیم مطمئن بشویم که همه چیز خوب است.»  

سپس تلویزیون‌های خبری در آمریکا دونالد ترامپ را در  کاخ سفید نشان دادند که با پای خود سوار هلی‌کوپترش شد. او برای خبرنگاران دست تکان داد، اما با آنها حرف نزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در قوانین آمریکا پیش‌بینی شده است در صورتی که رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف خود نباشد، معاونش وظایف او را بر عهده ‌بگیرد، اما سازوکاری برای به تعویق افتادن انتخابات در صورت بیماری رئیس جمهوری که خود نامزد انتخابات است، وجود ندارد.

پیش از رفتن رئیس جمهور به بیمارستان، کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ برنامه‌های از پیش تعیین شده خود برای حضور در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی و همچنین سفر به فلوریدا برای شرکت در گردهمایی انتخاباتی را لغو کرده است؛ با این حال فعالیت‌های دفتری مانند تماس‌های تلفنی را طبق برنامه ادامه خواهد داد. 

قرار بود او کمتر از دو هفته دیگر در دومین مناظره خود با جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات، شرکت کند. هنوز مشخص نیست چه تصمیمی در این باره گرفته خواهد شد.

دونالد ترامپ، ۷۴ ساله، به دلیل سنش و همین طور چاقی مفرط در دسته افرادی قرار می‌گیرد که بیماری کووید ۱۹ برای‌شان بسیار خطر دارد.

بیشتر از جهان