سخنگوی ترامپ: ادعای کناره‌گیری از انتخابات مضحک است

کاخ سفید می‌گوید رئیس‌جمهور «سخت مشغول کار است»‌ و تغییری در برنامه مناظره بعدی ایجاد نشده

Brendan Smialowski / AFP

سخنگوی ارشد دونالد ترامپ می‌گوید که علی‌رغم ابتلای رئیس ‌جمهور به ویروس کرونا، او به تلاش خود برای راه یافتن به دور دوم ریاست ‌جمهوری ادامه می‌دهد و برنامه او برای شرکت در دومین مناظره با جو بایدن، معاون سابق ریاست ‌جمهوری، هم‌چنان برقرار است. 

کایلی مک‌انانی، سخنگوی رسانه‌ای کاخ سفید، به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت‌: «او در رقابت انتخاباتی شرکت می‌کند. او سخت مشغول کار است… باید کمی منتظر باشیم.»‌

این اظهار نظر در حالی ابراز شده که توییت‌های ریاست جمهوری به مدت ۱۲ ساعت دچار وقفه شد. آقای ترامپ در جلسه ظهر با «سالمندان آسیب‌پذیر» نیز حضور نیافت تا درباره ویروسی که حالا به آن مبتلا است صحبت کند و مایک پنس به جای او شرکت کرد. 

یکی از حضار از خانم مک‌انانی درباره مقاله نیویورک‌تایمز پرسید مبنی بر احتمال این که رئیس جمهور ۷۴ ساله که به ویروس کرونا مبتلا شده از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کنار بکشد. خانم مک‌انانی این گزارش را نادقیق توصیف کرد و گفت این تنها «امید و آرزوی» روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز است که رئیس ‌جمهور از دور رقابت‌ها خارج شود. 

او به فاکس گفت:  «نیویورک‌تایمز عجب ادعای مضحکی کرده است.» 

خانم مک‌انانی درباره مناظره برنامه‌ریزی شده برای ۱۵ اکتبر، احتمال لغو را مطرح نکرد. هرچند این تاریخ در دوره قرنطینه ۱۴ روزه ترامپ قرار می‌گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «هنوز به اینجا نرسیده‌ایم. تمرکز ما بر (سلامت) رئیس ‌جمهور است.» 

به گفته دستیاران کاخ سفید، علی‌رغم «نشانه‌های خفیف» حال رئیس ‌جمهور «خوب‌» است. 

دستیاران کاخ سفید گفتند که آقای ترامپ به انجام کارهایش ادامه می‌دهد. 

مارک مدوز، رئیس ستاد کاخ سفید، گفت که رئیس ‌جمهور حدود ساعت هشت صبح، «پنج یا شش وظیفه به او محول کرده» و خواستار انجام آنها تا پایان وقت اداری شده است. 

در همین حال خانم مک‌انانی هم گفته است که ترامپ به میچ مک‌‌کانل، رهبر اکثریت در سنا، تلفن زده و درباره قانون کمک مالی کووید و دیگر مسائل با او صحبت کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان