اعتراف کریس والاس به ضعف در اداره مناظره ترامپ و بایدن

«یک فرصت از دست رفته وحشتناک»

«من آدم حرفه‌ای هستم. هیچ وقت با چنین صحنه‌ای مواجه نشده بودم»-olivier DOULIERY / POOL / AFP

کریس والاس قبول دارد که کنترل جلسه در اولین مناظره ریاست جمهوری را از دست داد. وی آن شب را «یک فرصت از دست رفته وحشتناک» توصیف کرد.

والاس در این جلسه مجری مناظره بود و دونالد ترامپ سؤالات این خبرنگار تلویزیونی با سابقه و حرف‌های جو بایدن، رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری، را بارها قطع کرد.

وی در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز پذیرفت که خیلی دیر متوجه شد که رئیس جمهور تاکتیک وقفه ایجاد کردن در جلسه و نادیده گرفتن قواعدی را در پیش گرفته است که ستاد انتخاباتیش تعهد رعایت آنها را داده بودند.

وی به این روزنامه گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم به این ترتیب اوضاع از دستم خارج شود. من بعضی از نظرات را خواندم می‌دانم که مردم فکر می‌کنند، ای وای، چرا من زود مداخله نمی‌کنم».

وی افزود: «فکر کنم متوجه نبودم، و البته راهی هم نداشتم که زودتر متوجه شوم، الان همه چیز روشن شده که این اصلا راهبرد رئیس جمهور بوده، نه فقط در آغاز مناظره بلکه در تمام مدت مناظره».

والاس به نیویورک تایمز گفت که چه احساس بدی داشته وقتی دیده جلوی صحنه نشسته و مناظره از دستش خارج شده است.

«من آدم حرفه‌ای هستم. هیچ وقت با چنین صحنه‌ای مواجه نشده بودم».

وی گفت در ابتدای جلسه که رئیس جمهور و بایدن بلافاصله به همدیگر افتادند فکر کردم همه چیز خوب پیش می‌رود. اما بعد که دیدم رئیس جمهور حمله را متوقف نمی‌کند متوجه شدم که مشکلی وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

والاس گفت «اگر سعی نمی‌کردم که کنترل جلسه را به دست خودم بگیرم، که هنوز هم مطمئن نیستم واقعا موفق شده باشم، آن وقت همه چیز به طور کامل از هم می پاشید».

والاس در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند ترامپ مناظره را به هم ریخت گفت «خوب می‌توانم بگویم که او قطعا کمکی به من نکرد».

پس از مناظره، که به اعتقاد برخی ناظران «شرم‌آور» بود، کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری گفته است که با انجام تغییراتی، مانع از تکرار چنین فاجعه‌ای خواهد شد.

او گفت: «در عمل، حتی اگر میکروفون رئیس جمهور را خاموش می‌کردیم، وی باز هم می‌توانست صحبت‌ها را قطع کند، و شاید می‌رفت و میکروفون بایدن را می‌گرفت و حتی در سالن هم به کارش ادامه می‌داد».

و او با اشاره به این که هر یک از طرفین ده‌ها میلیون هوادار دارند، قطع کردن میکروفون را به صلاح ندانست.

والاس گفت: «در کل، من تمام سعی خودم را کردم و از این بابت پشیمان نیستم. فقط از نتیجه کار ناامید شدم.»

او افزود: «من از خودم، و مهمتر از آن، برای کشورم ناامید شدم چرا که جلسه می‌توانست بسیار بهتر از چیزی باشد که شاهد بودیم».

AP

بیشتر از جهان