انتقاد از گرداننده مناظره ریاست جمهوری آمریکا برای ناکامی در مهار ترامپ

ترامپ عملا اجرای مناظره را به دست گرفت و بایدن هم از این فرصت استفاده کرد

اولین مناظره تلوزیونی روز شنبه شنبه، ۲۹ سپتامبر، میان دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، برگزار شد-JIM WATSON, SAUL LOEB / AFP

کریس والاس، مجری مناظره ریاست جمهوری روز سه‌شنبه میان جو بایدن و دونالد ترامپ برای ناکارآمدی در اداره بحث میان دو نامزد مورد انتقاد قرار گرفت.

مجری شبکه خبری فاکس نیوز پیش از شروع مناظره گفته بود که تلاش خواهد کرد در جریان این رویداد «تا جایی که ممکن است تاثیری از خود نگذارد» اما آقای والاس ناگزیر شد بارها برای به راه آوردن دونالد ترامپ جهت رعایت قوانین مناظره توافق‌شده با ستاد انتخاباتیش، رئیس جمهور را به چالش بکشد. 

او به دنبال مداخله مکرر آقای ترامپ در پاسخ‌های آقای بایدن گفت: «آقای رئیس جمهور، من مجری این مناظره هستم و از شما می‌خواهم بگذارید سؤالم را مطرح کنم و بعد شما می‌توانید پاسخ آن را بدهید.»

او در چالش دیگری گفت: «ببنید، اگر بخواهید می‌توانیم جایمان را عوض کنیم.»

آقای والاس به رغم تلاش فراوان، به دلیل عملکرد ناکافی برای جلوگیری از قطع پاسخ‌های نامزدها توسط یکدیگر، مورد انتقاد قرار گرفت. 

برایان استلتر، گزارشگر ارشد رسانه‌ای سی ان ان و مولف کتاب «جعل» درباره شبکه فاکس نیوز، در مورد اخطار آقای والاس به دونالد ترامپ گفت: «بله، اما این تعویض جای مجازی در همان پنج دقیقه نخست مناظره انجام شد. ترامپ کنترل بحث را با قطع حرف‌های بایدن و جملات معترضه‌اش در دست گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «والاس با تاخیر سعی کرد کنترل را در دست بگیرد اما تقریبا أصلا موفق نشد. بنابراین، ترامپ عملا اجرای مناظره امشب را در اختیار خود گرفت و بایدن هم در صحبت‌هایش از این موضوع  نهایت استفاده را برای پایان دادن به ریاست جمهوری ترامپ کرد.»

مایکل مور، تهیه کننده و کارگردان برنامه‌های مستند این پرسش را مطرح کرد که «آیا کریس والاس می‌داند ترامپ کیست؟ آیا او چهار سال گذشته را دیده است؟ والاس (صدایش می لرزید)  باید از صحنه خارج شود. آیا جایگزینی برای او درنظر گرفته شده بود؟ هر گزارشگر زنی کافی است.» 

والتر شاوب، مدیر سابق دفتر اخلاقیات دولت نیز گفت که آقای والاس «فاجعه بود».

آدام سِروِر، نویسنده رسانه «آتلانتیک» می‌گوید والاس «به ترامپ فرصت داد تا حیثیت انتخابات را تضعیف کند».

تام واتسون، متخصص راهبردی حزب دموکرات نیز گفت: «بدترین مجری در تاریخ مناظرات ایالات متحده کریس والاس است و این نظر قطعی و دائمی است.»

© The Independent

بیشتر از جهان