تنیس اوپن فرانسه: نادال به دور دوم راه یافت

تنیس‌باز اسپانیایی می‌گوید «رویکرد مثبت» خود را حفظ خواهد کرد

رافائل نادال در فینال انفرادی مردان رولان گاروس سال،۲۰۱۹- KENZO TRIBOUILLARD / AFP

رافائل نادال، قهرمان تنیس جهان روز دوشنبه با شکست اگور گراسیموف، به دومین دور اوپن فرانسه راه یافت. 

تنها دو ساعت طول کشید که نادال در زمین فیلیپ-شارتیه رقیب بلاروسی خود را ۶-۴.۶-۴.۶-۲ شکست دهد و یک قدم دیگر به رکورد بی‌سابقه ۱۳مین قهرمانی رولاند گاروس نزدیک شود. 

تنیسور اسپانیایی بیش از هر قهرمانی در بازی‌های سینگل تنیس تاکنون ۱۲ تاج قهرمانی اوپن فرانسه را بر سر گذاشته اما نادال برای پیروزی در زمین رُسی گرند اسلم به تاریخچه پیروزی‌هایش اتکاء نمی‌کند.  

او پس از پیروزی اخیرش در پاریس گفت: «من همه روزه به تمرین‌هایم ادامه خواهم داد و با برخوردی مثبت وارد رقابت‌ها می‌شوم. 

تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که مثبت بمانم، کارم را انجام دهم و همه روزه تمام تلاشم را بکنم. این کاری است که در بدو ورود به این جا کردم؛  تمرین با برخورد درست، مثبت اندیشی، و این کاری است که در مسابقه امروز انجام دادم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رقابت‌های اوپن فرانسه معمولا أواخر ماه مه آغاز می‌شود و تا ماه ژوئن ادامه می‌یابد اما امسال همه‌گیری ویروس کرونا آن را به تعویق انداخت. حال رقابت‌ها از روز یک‌شنبه در هوایی به مراتب سردتر از آن چه تنیسورها برای بازی در هوای آزاد به آن عادت دارند، آغاز شده است. 

نادال گفت: «درست است که این رولاند گاروس متفاوتی است، کاملا با آن چه به آن عادت داشتیم فرق می‌کند. شرایط هوا چالشی است اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و برای من امسال مثل همه سال‌های دیگر که در رولاند گاروس هستم، خاص است.» 

اوپن فرانسه پس از تلاش‌های نادال در اوپن ایتالیا در ماه جاری، دومین مسابقه تنیسور اسپانیایی از ماه فوریه تاکنون است. 

این قهرمان تنیس ۳۴ ساله در یک چهارم نهایی رم و پس از شکست در مقابل دیه گو شوارتزمن در ست‌های کامل، ناخشنود بود و حال پیروزی سریعش در رولاند گاروس باید خوشحالش کرده باشد. 

نادال گفت: «روند این است که باید به تمرین‌هایم ادامه دهم. شش ماه بدون شرکت در حتی یک مسابقه آسان نیست. در رم پس از آن که در نخستین دور رقابت خوب بازی کردم گفتم: خب! فکر نمی‌کنم أوضاع به این منوال پیش برود. می‌دانم بازگشت‌ها تا چه حد می‌توانند دشوار باشند. 

من در چند مرحله خوب بازی کردم. فورهند‌های خوبی زدم، برنده‌های نهایی. این برای من ضربه نهایی است… و بعد باید طولانی‌تر بازی می‌کردم. گاهی بیش از حد کوتاه‌مدت بازی می‌کنم. اما در مجموع، این برای نخستین دور بازی در رولاند گاروس طبیعی است، نه؟ با توجه به شرایطی که از آن می‌آیم. 

واقعا خوشحالم. کار‌هایی را کردم که باید می‌کردم. بیشتر از آن انتظار نداشتم. کمتر از آن هم انتظار نداشتم.» 

نادال در رو چهارشنبه در دومین دور بازی‌ها با مک کنزی مک دونالد تنیسور آمریکایی مصاف خواهد داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش