بازار داغ شایعات در گرماگرم شمارش معکوس برای رونمایی از آیفون ۱۲ اپل

بنابه برخی گزارش‌ها، اپل چهار گوشی جدیدش را از دو هفته آینده عرضه می‌کند

تعویق عرضه آیفون حداقل تا حدی به بیماری عالم‌گیر کرونا ارتباط دارد-Josh Edelson / AFP

با نزدیک شدن اعلام رسمی احتمالی اپل، شایعات درباره زمان انتشار آیفون جدید شدت گرفت.

گزارشات متعددی اظهار داشته‌اند اپل قصد دارد در تاریخ ۱۳ اکتبر از آیفون جدید رونمایی کند و این گوشی حدود یک هفته و نیم بعدتر، در تاریخ ۲۳ اکتبر عرضه خواهد شد.

این بدان معنی خواهد بود که آیفون ۱۲ درست یک ماه بعد از زمان معمول هر ساله خود ارائه خواهد شد چرا که معمولا در ماه سپتامبر هر سال این گوشی عرضه می‌شد.

بسیاری از سایت‌هایی که شایعات اپل را پوشش می‌دهند، از جمله سایت مک‌رومرز، نیز این تاریخ را ذکر کرده‌اند. گرچه این تاریخ هنوز به هیچ وجه تایید نشده است، که حتی اگر هم شده بود تا زمان برگزاری مراسم امکان تغییر داشت، اما تقریبا قطعی است که طی چند هفته آینده از آیفون جدید پرده‌برداری خواهد شد.

تعویق عرضه آیفون حداقل تا حدی به بیماری عالم‌گیر جاری ارتباط دارد که در سفر به چین برای کلید زدن تولید گوشی جدید، وقفه ایجاد کرد و همچنین تاریخ ارسال گوشی‌ها را به تاخیر انداخت که باعث شد انتشار آیفون به تعویق افتد.

در واقع شایع شد که این شرکت بنا دارد چهار گوشی جدید عرضه کند: یک گوشی کوچک‌تر و یک گوشی بزرگ‌تر از آیفون ۱۲، یک آیفون ۱۲ پرو، و مدل چهارم هم در چهار اندازه مختلف و ویژگی‌های متنوع برای هر یک عرضه خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اپل ممکن است انتشار این گوشی‌ها را به زمان‌های متفاوت موکول کند و شاید تمام آن‌ها در ماه اکتبر عرضه نشوند. این شرکت همین کار را در عرضه آيفون ۸ و آیفون ۱۰ هم انجام داد، مدل ارزان‌تر با ویژگی‌های کمتر در همان تاریخ موعود عرضه شد و آیفون ۱۰ چند هفته بعدتر در دسترس عموم قرار گرفت.

تاریخ شایعه شده برای انتشار، هم‌راستا با اخطار اپل است که گفته بود گوشی جدید ممکن است «چند هفته» دیرتر از تاریخ همیشگی در اواسط ماه سپتامبر عرضه شود. گرچه این شرکت به شدت درباره برنامه‌های خود برای محصولاتش سری عمل می‌کند اما در نشست خود با سرمایه‌گذاران، این خبر را اعلام کرد که یعنی هم احتمال صحت آن وجود دارد و هم ممکن است منجر به صدور اعلامیه‌هایی دیگر شود که حتی خبر از تاخیری طولانی‌تر در انتشار گوشی‌ها بدهند.

اپل به هیچ تاخیر بیشتری اشاره نکرده است. در طول مراسم سالانه خود با نام «زمان پرواز می‌کند» نیز هیچ اشاره‌ای به آیفون نشد، در حالی که این مراسم در تاریخ همیشگی انتشار این گوشی برگزار شد ولی به جای آن تمام تمرکز مراسم بر ساعت اپل و آیپد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی