انگلستان در آستانه تعطیلی و قرنطینه عمومی برای مقابله با موج دوم کرونا

در تعطیلات آخر هفته عده زیادی بدون رعایت تدابیر بهداشتی به میخانه‌ها هجوم بردند

آگهی وزارت بهداشت برای رعایت مقررات بهداشتی در شهر نیوکاسل OLI SCARFF / AFP

بنا به گزارش‌ها، دولت بریتانیا قصد دارد تعطیلی همگانی در لندن و بخش‌های بزرگی از شمال انگلستان را برای مقابله با موج دوم ویروس کرونا ابلاغ کند.

طبق مقرراتی که در دست بررسی است، گردهمایی افراد در فضاهای سرپوشیده ممنوع خواهد شد. همه میخانه‌ها و رستوران‌ها در آغاز باید دو هفته بسته شوند، هرچند مدرسه‌ها، فروشگاه‌ها، کارخانه‌ها و ادارات دولتی باز خواهند ماند.

اندی برنهام، شهردار منچستر خواهان «بازنگری فوری» مقررات کنونی شده‌است که مطابق آن، میخانه‌ها و رستوران‌ها باید ساعت ده شب تعطیل کنند. او می‌گوید این مقررات در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا «بیش از آن که فایده داشته باشد، زیان داشته است.»

جمعه و شنبه، عده زیادی پیش از ساعت ده شب به میخانه ها هجوم بردند و در بسیاری مکان ها مقررات فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را زیر پا گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته یک مقام ارشد دولت به روزنامه تایمز لندن گفت که مردم بریتانیا برای این وضع «آماده نیستند» اما برای مقابله با موج دوم کرونا ناچار باید آن را بپذیرند.

مقررات جدید هفته پیش به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پیشنهاد شد، اما او از بیم واکنش منفی نمایندگان مجلس و عموم مردم، آن را رد کرد.

حالا این مقام دولتی گفته‌است: «تدابیر سخت‌گیرانه‌تری برای گردهمایی ها باید اجرا شود. اگر به آمار نگاه کنیم، این تدابیر در بخش‌هایی از کشور گریزناپذیرند.»

اقدامات اضطراری جدید ممکن است در نقاط شیوع حداکثری ویروس کرونا به اجرا در آیند، از جمله کل لندن، منطقه شمال غربی و شمال شرقی انگلستان. هفته گذشته میزان ابتلای به کرونا در شهر لیورپول تقریبا دو برابر شد.

با توجه به پایین بودن میزان ابتلا در مناطق جنوبی انگلستان – به جز لندن – دولت امیدوار است که تعطیل سراسری ضروری نباشد.

در روزهای اخیر تعطیلی عمومی در شهرهای لیدز، ویگان، استاکپورت و بلکپول به اجرا درآمده است. شماری از دانشگاه‌های بریتانیا نیز بسته شده‌اند.

از امروز، ساکنان کل انگلستان قانونا مکلفند اگر نتیجه آزمون کرونایشان مثبت بود، یا اگر مسئولان بهداشت دستور بدهند، خود را قرنطینه کنند. متخلفان از هزار پوند تا ده‌هزار پوند جریمه خواهند شد.

اداره پلیس گفت از طریق «اطلاعات محلی» مناطق و گروه‌های پرخطر را شناسایی خواهد کرد.