ده هزار دلار پاداش برای اطلاعات در مورد فراری متهم به قاچاق سکس

زنان و دختران جوان را با وعده کار بالقوه در زمینه مدل شدن می‌فریفتند

به گزارش اف‌بی‌آی، «پرات»  آگهی‌هایی در باره نمایش‌های مد منتشر می‌کرد و بعد فاش می‌کرد که قصدش تهیه ویدیوهای هرزه‌نگارانه است-MANDEL NGAN / AFP

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تا ده هزار دلار پاداش برای کسب اطلاعاتی در مورد مایکل جیمز پرات، مردی فراری که متهم است به قاچاق سکس، هرزه‌نگاری کودک، کلاه‌برداری، اخاذی و تعرض جنسی در ارتباط با تارنمایی به نام «گرلزدوپورن» که خودش راه انداخته بود، تعیین کرده‌است.

بنا به گزارش‌ها، پرات ۳۷ ساله اهل نیوزیلند و چند تن دیگر، در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ با طرح نقشه‌ای، زنان جوان و دختران زیر سن قانونی را با وعده کار بالقوه در زمینه مدل شدن، می‌فریفتند و در عوض آنها را وادار به حضور در تصاویر و فیلم‌های هرزه‌نگارانه (پورنوگرافی) می‌کردند.

به گزارش اف‌بی‌آی، پرات و همدستانش آگهی‌هایی در باره نمایش‌های مد با لباس منتشر می‌کردند، و بعد فاش می‌کردند که قصدشان تهیه ویدیوهای هرزه‌نگارانه است. بعد، به زنان می‌گفتند که اگر در ویدیوها ظاهر شوند، هویتشان فاش نخواهد شد و ویدیوها فقط روی دی‌وی‌دی ضبط خواهد شد و در اینترنت نشر نخواهد یافت. بنا به اتهامات مطروحه، پرات همچنین به زنان پول می‌داد تا قربانیان جدیدی پیدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به مدارک ارائه شده در کیفرخواستی علیه پرات و شرکتش، آنان در مرحله بعدی زنان و دختران را مجبور می‌کردند سندی امضا کنند و حق انتشار تصاویر را به پرات بدهند. به زنان مواد مخدر و الکل خورانده می‌شد، و  پرات تا وقتی ضبط ویدیو به آخر نمی‌رسید، به آنان اجازه رفتن نمی‌داد و آن‌ها را مجبور می‌کرد اعمال جنسی خلاف میل خودشان انجام بدهند. بنا به اتهامات، برخی افراد هم مورد تعرض جنسی قرار می‌گرفتند، و برخی دیگر که هویتشان در ویدیوهای اینترنتی لو می‌رفت، مورد اذیت مزاحمان آنلاین قرار می‌گرفتند و آسیب روحی بیشتری می‌دیدند.

در اکتبر سال گذشته، پرات و همدستانش در دادگاه ایالتی متهم به فهرستی از جرایم مدنی شدند، و در ماه ژانویه قراری ۱۲.۷ میلیون دلاری برای آنان صادر شد، اما پرات پیش‌تر گریخته بود. بنا به حکم دادگاه، ۲۲ زنی که به تشکیل پرونده کمک کرده بودند، حق خود بر تصاویرشان را پس گرفتند و ویدیوهاشان از تارنمای پرات حذف شد.

به گفته اف‌بی‌آی، مجموعه تارنماهای پرات بیش از ۱۷ میلیون دلار برایش درآمد تولید کرده بود.

پلیس فدرال آمریکا از هر کسی که اطلاعی از پرات دارد، خواسته است که به صورت آنلاین یا تلفنی به اف‌بی‌ای خبر دهد یا به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری آمریکا اطلاع دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان