روحانی همچنان از حضور در جلسات سر باز می‌زند

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۵ نفر دیگر در ایران قربانی ویروس کرونا شدند

رئیس دفتر رئیس جمهور در حالی مدعی است که خون مقامات از مردم رنگین‌تر نیست؛ که اخیرا ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفولانزا به طور اختصتصی برای مجلس ارسال شد – عکس از دنیای اقتصاد

 حسن روحانی همچنان و به مانند چند ماه گذشته قصد ندارد در جلسات مشترک دولت با سایر نهادها مانند مجلس، شرکت کند. در همین راستا محمود واعظی، رئیس دفتر او اعلام کرد: خون مقامات از مردم رنگین‌تر نیست اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴ روز یا ۲۱ روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود. او دلیل عدم شرکت روحانی در جلسات عمومی را، توصیه ستاد مبارزه با کرونا را عنوان کرد.

پیشتر نیز جلسه هیئت دولت با علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

طی مدتی که کرونا در کشور شیوع یافته است، بارها کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت خواهان تعطیلی مراسم‌های عمومی و جلوگیری از تجمع شده‌اند. با این حال دولت هر بار در برابر این توصیه‌ها مقاومت کرد و تا بحرانی شدن شرایط، حاضر به تعویق یا لغو کنکور، مراسم محرم و تجمع‌ها نشد.

اما آنچه در میان افکار عمومی به مورد توجه قرار دارد، تلاش رئیس‌جمهور و رهبر جمهوری اسلامی برای عدم حضور در مجامع عمومی است. در حالی که مردم ناچارند برای تامین معیشت یا برقراری آموزش وارد جامعه شوند، رهبر جمهوری اسلامی از مدتها پیش در قرنطینه قرار دارد. او پیشتر از مردم خواسته بود با «توکل» از این مشکل عبور کنند.

این در حالی است که اکثر استان‌های کشور در وضعیت بحرانی قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد نیز، در وضعیت قرمز قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۳ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۹ نفر از آنها بستری شدند. بر اساس آمار وزارت بهداشت، کل آمار مبتلایان به کرونا در کشور به ۴۳۶ هزار و ۳۱۹ نفر رسیده، که از این تعداد ۱۷۵ نفر طی ۲۴ساعت گذشته، جان خود را از دست دادند.

بنا به آمار اعلامی تا کنون ۲۵ هزار و ۱۵ نفر جان خود را بر اصر کرونا از دست داده‌اند. البته برخی از آمارهای غیر رسمی آمار درگذشته‌های کرونا را تا ۳ برابر آمار رسمی اعلام می‌کنند.

اخیرا ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به طور اختصاصی برای نمایندگان مجلس فرستاده شد که پس از افشای آن، مردم در فضای مجازی به شدت نسبت به این تبعیض واکنش نشان داد. این واکنشها باعث شد تا مجلس ناچار شود واکسن ها را مجددا بازگرداند.

واکسن آنفلوآنزا و حواشی آن

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، با اشاره به تامین ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا اعلام کرد که پس از تحویل واکسن، کار توزیع آن نیز آغاز خواهد شد. اما این موضوع قطعا تا پیش از روز پنجم مهر نخواهد بود.

محسن زهرایی در گفتگو با ایسنا گفت که بلافاصله پس از دریافت واکسن‌ها توسط معاونت بهداشتی، کار توزیع آن بین مراکز بهداشتی آغاز خواهد شد. او در ادامه افزود که روند توزیع واکسن چند روز زمان می‌برد و با اولویت بندی افراد پرخطر، واکسن در اختیار افراد متقاضی قرار خواهد گرفت. به گفته زهرایی، واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطرِ تحت پوشش شبکه بهداشتی به شکل رایگان توزیع می‌شود و سایر افراد به طور آزاد نمی‌توانند آن را رایگان دریافت کنند. در این مرحله کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی با توجه به ارتباط مستقیم با بیماران، در اولویت قرار دارند.

پیشتر امیر بقایی، مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز در یک نشست خبری گفته بود که افراد تحت خطر می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به داروخانه ها مراجعه کنند و حداکثر با هر کارت ملی سه واکسن با قیمت ۴۲ هزار تومان دریافت کنند. همچنین سایر افراد اگر قصد خرید به صورت آزاد را داشته باشند، باید دو یا سه برابر گرانتر و بر اساس قیمت ارز تخصیص یافته، واکسن را تهیه کنند.

بیشتر از