دارایی‌های الکسی ناوالنی توقیف شد

خبر توقیف اموال یک روز پس از ترخیص از بیمارستان انتشار یافته است

ناوالنی که به دلیل مسمومیت با سم اعصاب نوویچوک در بیمارستانی در شهر برلین آلمان بستری شده‌بود - HANDOUT / INSTAGRAM ACCOUNT @NAVALNY / AFP

پس از اعلام خبر بهبودی الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه، سخنگوی او از مسدود شدن حساب‌های بانکی و آپارتمانش در مسکو خبر داد.

ناوالنی که به دلیل مسمومیت با سم اعصاب نوویچوک در بیمارستانی در شهر برلین آلمان بستری شده‌بود، دیروز مرخص شد.

این فعال سیاسی که منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور است، در ماه اوت امسال مسموم شد. به گفته کایرا یارمیش، سخنگوی آقای ناوالنی، او در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما به زمین افتاد و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

سخنگوی او احتمال داد که ماده سمی در چای آقای ناوالنی ریخته شده باشد.

توقیف اموال آقای ناوالنی به دلیل دعوی حقوقی که دو سال پیش در دادگاه مطرح شده صورت گرفته‌است. توقیف آپارتمان او به معنی ممنوعیت معامله آن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از مسمومیتی که در سال ۲۰۱۸ در مدارس مسکو اتفاق افتاده بود، آقای ناولنی و همکارانش در ویدئویی کیفیت محصولات شرکت تامین غذای «بچه محصل‌های مسکو» زیر سوال برده بودند.

به نوشته گاردین، اموال این منتقد پوتین در تاریخ ۲۷ اوت در ارتباط با دعوی حقوقی که یک شرکت تامین غذای بچه‌های مدرسه در مسکو مطرح کرده، ضبط شده‌است.

مالک این شرکت تامین غذا، ایوگنی پریگوژین، معروف به «سرآشپز پوتین» است.

کایرا یارمیش در ویدئویی که روز پنجشنبه در توییتر منتشر کرد آورده است که این سیاستمدار و هم‌پیمانان او، درگیر مناقشه‌ای طولانی شده‌اند.

در عین حال، بعد از ترخیص آقای ناوالنی از بیمارستان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهارداشت که او «آزاد است هر زمانی بخواهد به روسیه بازگردد» و برای او آرزوی بهبودی کرد.

بیشتر از جهان