همکاری نت‌فلیکس با انیمیشن‌ساز بزرگ دنیای عرب

استودیوی انیمیشن مایرکوت، خالق کارتون‌های ماسامیر، یک قرارداد پنج‌ساله محتوا و مشارکت را با نت‌فلیکس امضا می‌کند

مایرکوت این معامله را گامی مثبت برای این استودیو می‌داند-OLIVIER DOULIERY / AFP

به گزارش شبکه العربیه، به نقل از استودیوی انیمیشن عربستان سعودی، مایرکوت، این شرکت قرارداد پنج سال همکاری انحصاری با نت‌فلیکس برای تولید نمایش‌ها و فیلم‌های متمرکز در عربستان سعودی امضا کرده است. این قرارداد همچنین امکان الویت در دسترسی به آثار جدید تولیدی این شرکت را طی پنج سال پیش رو به نت‌فلیکس خواهد داد.

شرکت انیمیشن‌سازی مایرکوت به دلیل ساخت سریال ماسامیر، که مجموعه انیمیشن محبوب سعودی مستقر در کاخ پادشاهی عربستان است، شناخته شده است. این سریال همچنین به تازگی با فیلم «ماسامیر» اوایل سال جاری به بخش سینما راه یافت.

براساس این گزارش، همکاری شرکت انیمیشن‌سازی مایرکوت با نت‌فلیکس شامل فصل‌های جدید و انحصاری ماسامیر، فیلم‌های جدید، یک مجموعه انیمیشن اصلی دارای مجوز مخصوص بزرگسال و یک فیلم سینمایی دارای مجوز اصلی است. علاوه بر آن دسترسی به تمام فصل‌های قبلی ماسامیر با ویرایش‌های خاص برای نت‌فلیکس، نیز در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوح الطیب، مدیر خرید محتوا برای خاورمیانه، آفریقای شمالی و ترکیه در نت‌فلیکس گفت: «شرکت مایرکوت، جزو بهترین و اولین شرکت‌های خلق داستان‌نویسی و انیمیشن خلاق در منطقه است که به طور مداوم در حال سرمایه‌گذاری درمورد خلق داستان‌های معتبر از عربستان است تا داستان‌های این منطقه را در سراسر جهان عرب و تمام دنیا به اشتراک بگذارد. ما قصد داریم به اعضای خود امکان دسترسی به داستان‌هایی عالی بدهیم که مخاطبان گسترده‌ای را پوشش بدهند.»

در عین حال، مایرکوت این معامله را گامی مثبت برای این استودیو می‌داند و امیدوار است که بتواند الهام‌بخش دیگر هنرمندان منطقه باشد.

عبدالعزیز المذین مدیر عامل و بنیانگذار مایرکوت، می‌گوید: «ما در مایرکوت به این مشارکت فراتر از جنبه‌های تولید فکر می‌کنیم، طی همکاری با نت‌فلیکس به استعدادهای عربی و سعودی القا می‌کنیم که رویاهای بزرگ داشته باشند و از فرصت‌های برابری که برای کشف استعداد و خلاقیت ایجاد شده است استفاده ببرند. این‌ها ارزش‌هایی است که مایرکوت در طول سال‌های فعالیت خود پیگیری و تقویت کرده است.»

اوایل سال جاری نیز نت‌فلیکس اعلام کرد که مجوز پخش سریال محبوب سعودی «تاکی» را دریافت کرده است.

نت‌فلیکس اخیرا گزارش کرده است که تعداد اعضایش افزایش یافته است زیرا همه‌گیری ویروس کرونا مخاطبان را در خانه منتظر محتوا نگه می‌دارد. در ماه ژوییه، این شرکت گفت که عضویت پرداختی آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ معادل ۱۰.۱ میلیون رشد داشته است، اگرچه سود آن نسبت به سرمایه‌گذاران نسبتا ثابت باقی مانده است.

بیشتر از جهان