گور کندن برای قربانیان کرونا: مجازات استفاده نکردن از ماسک

«این مجازات باعث می‌شود متخلفان تاثیر واقعی کرونا را از نزدیک حس کنند»

وضع این مجازات در حالی صورت گرفته است منطقه سرِم با کمبود قبرکن مواجه است-ADEK BERRY / AFP

در روستایی در اندونزی، هشت اندونزیایی که حاضر به استفاده از ماسک نبودند، مجبور به حفاری قبر برای قربانیان ویروس کرونا شدند.

به گفته مقامات به تریبون نیوز، در نهم سپتامبر سه مرد و پنج فرد خردسال در منطقه سرم واقع در گرسیک ریجنسی واقع در ایالت جاوه شرقی، به مجازات حفاری قبر محکوم شدند.

استفاده از ماسک در فضاهای عمومی در سراسر اندونزی اجباری است، اما دولت مرکزی تصمیم‌گیری در مورد مجازات استفاده نکردن از ماسک را به مقامات محلی محول کرده است.

این کشور تا حدودی شاهد مقاومت در برابر محدودیت‌های تحمیلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است، و بخشی از شهروندان از رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و استفاده از ماسک خودداری می‌کنند.

به گفته سویونو، از رهبران محلی منطقه سرِم، مقامات دو مجازات برای سرپیچی کنندگان از مقررات پوشیدن ماسک در نظر گرفته‌اند. متخلف ممکن است مجبور شود جریمه نقدی ۱۵۰ هزار روپیه‌ای (معادل ۷.۸ پوند) بپردازد، یا مدتی را بی‌مزد صرف انجام خدمات اجتماعی کند. بنا به گفته این رهبر محلی به سی ان ان، اکثر مردم گزینه دوم را انتخاب می‌کنند.

این مجازات عمدتاً نظافت کوچه و خیابان و انجام «بنشین‌پاشو» را شامل می‌شود، اما سایونو اظهار امیدواری می‌کند که مجازات حفر قبر برای قربانیان کرونا باعث شود که متخلفان «تأثیر واقعی و جدی کرونا را از نزدیک لمس کنند.»

وضع این مجازات در حالی است که این منطقه با کمبود قبرکن مواجه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سویونو به تریبون نیوز گفت: «در حال حاضر تنها سه قبرکن حرفه‌ای در اختیار داریم، از این رو فکر کردم که همچنین می‌توان متخلفان را برای کمک به این سه نفر به کار گمارد.» 

این رهبر محلی توضیح داد که محکومان تنها در حفر قبر مشارکت داشتند و در فرآیند به خاک‌سپاری [قربانیان کرونا] حضور نداشتند.

سويونو گفت: «اميدوارم که اين امر بتواند اثری بازدارنده در برابر تخلفات ايجاد كند.» وی افزود که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه همچنان رو به افزایش است و این امر باعث می‌شود که مقامات اقدامات سختگیرانه‌تری علیه (رفتارهای منجر به) شیوع ویروس اعمال کنند.

در جاکارتا، پایتخت اندونزی، نیز مقامات از ابتکار مشابهی برای مجازات اجتماعی متخلفان استفاده کرده‌اند. در اوایل این ماه، مردی به جرم نقض مقررات بهداشتی، مجبور شد در انظار عمومی داخل یک تابوت دراز بکشد.

یکشنبه گذشته، همزمان با پرشدن همه تخت‌های اورژانس در هر ۲۰ بیمارستان مورد تایید برای درمان بیماران کرونا در جاکارتا، اعمال محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا دوباره در این شهر از سر گرفته شد.

© The Independent

بیشتر از جهان