آمریکا دو نهاد و ۴۵ شهروند ایرانی مرتبط با وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه «گروه تهدید سایبری» ایرانی اعمال کرده است

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در مرکز واشینگتن-Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه دو نهاد و۴۵ شهروند ایرانی مرتبط با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه «گروه تهدید سایبری» ایرانی اعمال کرده است. رویترز با اعلام این خبر نوشت وزارت خزانه داری ایالات متحده امروز دو نهاد ایرانی و ۴۵ فرد مرتبط را که یک بدافزار با هدف قرادادن مخالفان دولت ایران ، روزنامه نگاران و شرکت های مسافرتی بین المللی انجام فعالیت می کرده ، تحریم کرده است.

این اداره یکی از نهادها را به نام «تهدید پیشرفته مدام ۳۹» و یک شرکت صوری  به نام  «محاسبات هوشمند رعنا» را که هر دو در مالکیت یا کنترل وزارت اطلاعات و امنیت ایران هستند  تحریم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده، در بیانیه ای گفت:«رژیم ایران از وزارت اطلاعات خود به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و شرکت های بی گناه و پیشبرد برنامه بی ثبات کننده خود در سراسر جهان استفاده می کند. ایالات متحده مصمم است که با مبارزات سایبری تهاجمی که به منظور به خطر انداختن امنیت و آسیب رساندن به  به بخش سفر بین المللی طراحی شده است ، مقابله کند.»

وزرات خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد که ۴۵ فرد تحریم شده در استخدام شرکت «رعنا» هستند  و به عنوان مدیر، برنامه ریز و کارشناسان هک فعالیت می کنند و از نفوذ سایبری با هدف قرار دادن شبکه های مشاغل بین المللی و موسسات، شرکت های هواپیمایی و اهداف دیگری که دولت ایران آنها را تهدید می داند، پشتیبانی می کنند.

در این بیانیه آمده است که بر اساس توصیه نامه پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی،  هشت مجموعه جداگانه و مجزا از بدافزار را که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با استفاده از پوشش شرکت رعنا  برای انجام فعالیت های نفوذ رایانه خود استفاده کرده است ، به تفصیل شرح داده است.

به گفته این بیانیه، این اولین بار است که دولت آمریکا این مسائل فنی را علنی می کند، زیرا اف بی آی با  با انتشار عمومی این تلاش های پنهانی، در پی  جلوگیری از توانایی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ادامه کارزار خود است تا به قربانی شدن هزاران فرد و سازمان پایان دهد.