احضار خواننده «گَنگنَم استایل» در ارتباط با یک پرونده جنسی

این احضار برای تحقیقات پیرامون فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه موسیقی صورت گرفته

AFP

«سای»،‌ خواننده ترانه معروف «گًنگنًم استايل» در زمينه تحقيقاتی مربوط به یک رسوایی جنسی كه دنیای موسيقی كره جنوبی را فراگرفته است، توسط پليس آن كشور مورد بازجويی قرار گرفت. به گزارش روزنامه «هاليوود ريپُرتِر»، «سای» به عنوان شاهد در تحقیقات پرونده «يَنگ هيون- سوک» احضار شده است.  اتهام «يَنگ هيون- سوک» در آن پرونده، ارائه خدمات جنسی برای سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۲۰۱۴ اعلام شده است.  

آقای «یَنگ»، بنیان‌گذار کمپانی ناشر موسیقی «وای‌جی انترتینمنت»، هفته گذشته از سمت خود در آن شرکت کناره‌گیری کرد. شرکت آقای «یَنگ»، صاحب‌کار هنرمندان بنام کره جنوبی، از جمله «سای» و «بلک پینک» است.

این رسوایی زمانی آغاز شد که پلیس، «سونگری» خواننده گروه پسران «وای‌جی بیگ‌بَنگ» را به مدیریت یک شبکه روسپی‌گری از داخل یک کلوپ شبانه پرطرفدار متهم کرد.

دامنه تحقیقات از آن نقطه گسترش یافت و به آنجا کشید که آقای «یَنگ» متهم به فرار مالیاتی، ایجاد و ترویج فساد مالی با پلیس کره جنوبی، و لاپوشانی مصرف مواد مخدر توسط گروه موسیقی «آی‌کان» شد. آقای «یَنگ» همچنین متهم شده است که برای یک گردهم‌آیی در راستای جذب سرمایه‌گذاران جنوب شرقی آسیا، خدمتگزاران جنسی فراهم کرده است. 

به نقل از گزارش‌های رسیده، «سای» که خود نیز در آن جلسه حضور داشته است، به پلیس گفته است که از هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی در آن گردهم‌آیی اطلاع ندارد. یکی دیگر از حاضران در آن گردهم‌آیی،‌ تاجر مالزیایی «ژِ‌هو لو» است، اما وی اکنون به اتهام رسوایی مالی و پولشویی متواری است. «سای» قبلا به‌طرز افتخار‌آمیزی از دوستی با «ژِ‌هو لو» سخن گفته بود.

«سای» به پلیس گفته که او و آقای «یَنگ» آن جلسه را پیش از پایان ترک کردند. آقای «یَنگ» کلیه اتهامات علیه خود را رد کرده است. 

پلیس کره جنوبی به تحقیقات خود ادامه می‌دهد، اما به گزارش روزنامه «هالیوود ریپُرتِر»، هنوز مدارک و شواهد قانع‌ کننده‌ای به دست نیاورده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی