عوارض جانبی احتمالی، آزمایش بالینی واکسن کرونا را متوقف کرد

آزمایش واکسن کرونا شرکت آسترازنکا که در دانشگاه آکسفورد در حال ساخت است تا انجام تحقیقات بیشتر تعلیق شد

از محققان خواسته شده «محض احتیاط» از ادامه آزمایش‌ها دست بکشند-عکس آرشیوی ازNOEL CELIS / AFP

به گزارش شرکت آسترازنکا، آزمایش بالینی واکسن پیشرفته ویروس کرونای این شرکت پس از آن که یکی از داوطلبان در بریتانیا دچار «یک بیماری نامشخص احتمالی» شده موقتا متوقف شده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که اول پایگاه اینترنتی «استت» منتشر کرد، با این که واکسن روی این فرد اثر سوء «شدید» داشته، احتمال دارد بیماری ربطی به واکسن نداشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اطلاعیه شرکت آمده «در راستای آزمایش تصادفی و کنترل‌شده واکسن کرونای آکسفورد در سراسر جهان، فرآیند بازنگری استاندارد ما حکم به توقف موقت انجام واکسیناسیون‌های آزمایشی کرد تا فرصت بیشتری برای بررسی داده‌ها داشته باشیم.»

«این اقدام کاملا عادی است و هر وقت بیماری نامشخصی برای هر یک از آزمایش‌شوندگان ایجاد شود انجام خواهد شد تا با بررسی موضوع مطمئن شویم صحت و یکپارچگی آزمایش‌ها حفظ می‌شود.»

پایگاه اینترنتی استت با نقل قول از دو تن از افرادی که با روند کار آشنایی دارند اعلام کرده از محققان خواسته شده «محض احتیاط» از ادامه آزمایش‌ها دست بکشند. این در حالی است که حادثه جدید روی سایر آزمایش‌هایی که آسترازنکا و دیگر تولیدکنندگان واکسن در حال انجام آن هستند تأثیراتی داشته است.

انگلستان جزو کشورهایی است که سفارش خرید میلیون‌ها دوز واکسن را، در صورت موفقیت آزمایش‌ها، به آسترازنکا داده است. آزمایش‌ها در حال حاضر مرحله سوم خود را در ده‌ها مرکز در سراسر انگلستان، آمریکا، برزیل و آفریقای جنوبی می‌گذرانند.

© The Independent

بیشتر از جهان