رقیب ۱۵ ساله‌ وینس ویلیامز کیست؟

ویلیامز ۱۰ سال پیش از به دنیا آمدن کوری گاف بازی تنیس را به طور حرفه‌ای آغاز کرده است

AFP

کوری «کوکو» گاف، تنیس‌باز ۱۵ ساله عجب هفته‌ای را پشت سر گذاشته. این تنیس‌باز آمریکایی پس از آن که جوان‌تر‌ین بازیکنی شد که مسابقات مقدماتی برای ورود به ویمبلدون را پشت سر می‌گذارد، اکنون قرار شده است تا در مقابل هموطنش، وینس ویلیامز، در دور اول مسابقات بازی کند. 

این بازیکن جوان پس از شکست دادن گریت مینن بلژیکی با نتیجه ۶-۱ ۶-۱ در روز سه‌شنبه و صعود به دور نهایی مسابقات، گفت «آرزو دارد» که با یکی از خواهران ویلیامز در ویمبلدون بازی کند. 

اکنون این آرزوی او به واقعیت پیوسته است. وینس ویلیامز تاکنون هفت بار برنده گرند اسلم شده است و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ پنج بار در ویمبلدون پیروز شده ‌است. این بازیکن ۳۹ ساله از سال ۱۹۹۴، ۱۰ سال پیش از به‌دنیا آمدن کوری گاف، تنیس حرفه‌ای بازی می‌کند. 

گاف با پیروزی در مسابقات جوانان اوپن فرانسه در سال ۲۰۱۸ توانست اجازه حضور در دور مقدماتی ویمبلدون را کسب کند و از این شانس نهایت بهره را برد. از زمان بازی لورا رابسون بریتانیایی در سال ۲۰۰۹، او اولین پانزده ساله‌ای خواهد بود که در دور اول مسابقات قهرمانی ویمبلدون شرکت می‌کند. 

شیوه بازی این بازیکن آمریکایی در مسابقات مقدماتی ویمبلدون که فصل‌های تمرین تنیس‌ خود را در کنار آموزش‌های درسی‌اش قرار می‌دهد، نشان‌گر مهارت او در مسابقه در زمین چمن بود. 

گاف پس از شکست دادن مینن گفت: «می‌دانستم که شانس برنده شدن ندارم و به همین خاطر فقط از بازی کردنم لذت می‌بردم. سرینا دلیل تنیس بازی کردن من است. پدرم به خاطر او بود که برایم راکت تنیس خرید. بدون شک برایم مهم نیست که با چه کسی بازی می‌کنم. من از اینکه در این بازی‌ها هستم خوشحالم، ولی خیلی دوست دارم مقابل سرنا بازی کنم. اگر با هر یک از آنها (خواهران ویلیامز) بازی کنم، رویایم محقق شده ‌است».

او افزوده است: «من واقعا توقعی از خودم نداشتم. احساس می‌کنم خوش‌اقبال بوده‌ام. والدینم هیچ وقت مرا محدود نکردند و همیشه به من گفته‌اند تا هر وقت که بخواهم، می‌توانم بازی کنم». 

گاف در ماه مارس ۲۰۰۴ به دنیا آمد و از هفت سالگی شروع به بازی تنیس کرد. او که در آتلانتا بزرگ شده سپس برای شکوفایی بیشتر استعدادهایش، به فلوریدا رفت. 

این بازیکن آمریکایی در ماه مه ۲۰۱۸ به مرحله مقدماتی یک رویداد ۲۵ هزار دلاری در آسپری راه یافت و بدین ترتیب پا به جهان تنیس حرفه‌ای گذاشت. اولین پیروزی حرفه‌ای او نیز در آن مسابقات به‌دست آمد. در حال حاضر او در رده‌بندی جهانی، در رده ۳۰۱ است.

© The Independent

بیشتر از ورزش