ماموریت غیرممکن برای ناو هواپیمابر: یافتن ملوان گمشده در دریا

یکی از ملوانان ناو هواپیمابر «نیمیتز» هنگام گشت در دریای عرب، ناپدید شد

ناو هواپیمابر«یواس‌اس نیمیتز»- Mario Tama/Getty Images/AFP

طی عملیاتی دشوار نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در طول یک‌شنبه شب تا صبح روز دوشنبه در جست‌وجوی یک ملوان مفقود شده از ناو هواپیمابر«یواس‌اس نیمیتز» هنگام گشت‌زنی در شمال دریای عرب، بوده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که روابط ایران و آمریکا تنش زاست.

ناوگان پنجم آمریکا در بیانیه ای که در حساب توییتر خود منتشر کرده نوشته است: «در ساعت ۶:۴۷ به وقت محلی عصر روز ششم سپتامبر، پس از آن که افراد سوار بر این ناو نتوانستند یکی از ملوانان این کشتی را پیدا کنند، مفقود شدن این فرد را گزارش کرده‌اند.»

پس از تلاش‌های بسیار نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، درنهایت ملوانان نتوانستند یکی از همکاران خود را که در ناو هواپیمابر بود، پیدا کنند سخنگوی ناوگان پنجم ایالات متحده، بکا ریباریک گفت: «این سؤال مطرح است که آیا این فرد در دریاست؟»

این سؤال پس از انجام عملیات گسترده جست‌وجو توسط ناو آمریکایی «یو‌اس‌اس نیمیتز»، قدیمی‌ترین ناو آمریکایی مشغول خدمت که حدود پنج‌ هزار ملوان را حمل می‌کند، مطرح شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بکا ریباریک همچنین گفت که «یواس‌اس نیمیتز» و رزمناو موشک انداز «یو‌اس‌اس پرینستون» و سایر اعضای ناوگان پنجم، جست‌وجوی خود را تا روز دوشنبه ادامه داده‌اند. ریباریک با اشاره به سیاست نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از اعلام هویت ملوان مفقود شده خودداری کرد.

ناو آمریکایی نیمیتز از اواخر ماه ژوئیه در دریای عرب حضور دارد و جایگزین ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس دوایت آیزنهاور» شده است.

ورود «یواس‌اس نیمیتز» به خاورمیانه با انجام رزمایش مهمات زنده ایران با هدف مدل شبیه‌سازی شده ناو هواپیمابر در اندازه واقعی آن در اواخر ماه ژوئیه همراه بود.

مانورهای اخیر ایران تهدید این کشور برای منطقه را که طی سال‌های اخیر همواره مطرح بوده است برجسته کرد.

مانور سپاه پاسداران که در بخشی از آن ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی را مورد هدف قرار داده بود همراه با تبلیغات گسترده در رسانه‌های داخلی ایران پخش شد.

نیروی دریایی آمریکا بعد از مانورسپاه پاسداران در صفحه اینستاگرامش به تمسخر نوشت ایران متخصص ساخت ماکت کشتی است برای هدف‌گیری. بکا ریباریک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا هم ارزش نظامی اقدام ایران را زیر سؤال برد و گفت آمریکا اطمینان دارد که ناوگانش توانایی دفاع از خود را دارند.

بیشتر از جهان