شلیک «اشتباهی» ناو جماران؛ ارتش سانحه برای ناوچه «کنارک» را تایید کرد

برخی گزارش‌ها از کشته، زخمی و مفقود شدن ۴۰ نفر خبر می‌دهد

در حالی که برخی منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، ناو جماران در شلیک «اشتباهی» ناوچه کنارک را هدف موشک‌های خود قرار داده و در جریان این برخورد دست‌کم ۴۰ نفر کشته، زخمی و مفقود شده‌اند، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در اطلاعیه‌ای درباره حادثه برای ناوچه کنارک اعلام کرد، در این حادثه که حین تمرین دریایی میان تعدادی شناور ارتش روی داده، ۱۹ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر را تایید کرد.

بنا بر این گزارش، بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، «شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

در همین حال مهران امینی‌فرد، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر به ایرنا گفت: «۱۲ نفر از حادثه دیدگان ناو کنارک در بیمارستان امام علی  چابهار بستری هستند.» او افزود: «در مجموع ۱۶ نفر به بیمارستان امام علی انتقال یافتند که یک نفر فوتی، سه نفر سرپایی درمان، ۲ نفر در مراقبت های ویژه و یک نفر جراحی و ۱۲ نفر تاکنون بستری هستند.»

ناوچه کنارک

«تابناک» ‌در این زمینه نوشت: در بخشی از این مانور که در نزدیکی بندر جاسک و با حضور برخی یگان‌های دریایی برگزار می شد، ناوچه «کنارک» به اشتباه مورد هدف شلیک موشک قرار می گیرد و رویدادی فاجعه بار رقم می خورد.

ویدئو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده انتقال کشته‌ها و زخمی‌های ناوچه نیروی دریایی ارتش به بیمارستان بندر چابهار را نشان می‌دهد.

 

وحید حاجی پور خبرنگار روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت: بیمارستان بندرچابهار محل اعزام زخمی‌های حادثه بوده و برابر اعلام منابع تعداد کشته شده‌های حادثه به بیش از ۴۰ نفر رسیده که پیکر ۲۲ نفر از پرسنل تا کنون پیدا شده است.

توییت مهدی بختیاری، مدیر‌کل سیاسی خبرگزاری تسنیم

 

یاسر حزباوی، رییس ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری هرمزگان در دولت نهم و از فعالین سیاسی اصولگرا در استان هرمزگان در توییتر خود نوشت: «ظاهرا ناوچه کنارک مامور آوردن هدف در محدوده آتش بوده تا ناو جماران موشک کروز خود را روی آن هدف آزمایش کند. متاسفانه در لحظه رسیدن موشک به محدوده حضور هدف، ناو کنارک به اندازه کافی از هدف تعبیه شده فاصله نگرفته بود و موشک روی آن قفل کرده و از سمت پاشنه مورد اصابت قرار گرفته است.»

او در توییت دیگری به کشته و مفقود شدن ۴۰ نفر اشاره کرده است.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز در دی‌ماه گذشته مدعی شد، پدافند هوایی سپاه با شلیک اشتباه دو موشک مجاورتی هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر را بر اثر خطای انسانی سرنگون کرده است.

بیشتر از