زنی که دوبار در یک هفته مرده اعلام شد و به سردخانه رفت

پزشکان به اشتباه تصور کردند که بیمار پس از عمل جراحی مرده است

گرچه هنوز تحقیقات درباره تشخیص اشتباه مرگ او در بار اول ادامه دارد اما روزنامه کورسک ایزوستیا گفت بیمارستان‌های محلی معمولاً از دستگاه‌های لازم برای تشخیص فعالیت مغز محروم هستند که باعث می‌شود دکتران تنها به نشانه‌های خارجی برای ارزیابی حیات در فرد متکی شوند - istock

به گزارش رسانه‌های روسیه زنی  بعدازآنکه به‌اشتباه متوفی اعلام‌شده و در سردخانه به هوش آمده بود، کمتر از یک هفته بعدازاین حادثه جان باخت.

زینایدا کنونوا، ۸۱ ساله، اول بعد از پذیرش در بیمارستان منطقه‌ای مرکز گورشچنسکایا در جنوب غربی روسیه به خاطر عمل جراحی برای مداوای انسداد روده‌هایش، متوفی اعلام شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، بعد از خارج کردن توموری بدخیم، مقامات بهداشتی اعلام کردند این خانم هشتاد ساله واکنش‌های حیاتی از خود نشان نداد و به همین خاطر بعد از بیش از نیم ساعت تلاش ناکام برای احیای او به مرده‌شور خانه فرستاده شد.  

بااین‌وجود در صبح بعد کارمندی گزارش کرد که این خانم را زنده و در حالی یافته است که از روی تخت خود در محیطی که برای نگهداری مردگان استفاده می‌شود روی زمین افتاده بود.

او به‌سرعت به بیمارستان دیگری در شهر کورسک منتقل شد و در آنجا با بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت عمل‌های جراحی دیگری قرار گرفت.

بااین‌وجود و علی‌رغم مراقبت‌های تکمیلی، گزارش شد خانم کنونوا برای بار دوم در کمتر از یک هفته از تشخیص اشتباه اول، توسط دکترها متوفی اعلام شد.

به گزارش نشریه محلی کازان با نام کومسومولسکایا پراودا، دولت محلی گفت: «عمل جراحی انجام شد و او در آغاز احساس بهبودی می‌کرد ولی بعد متأسفانه به ناگهان درگذشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه هنوز تحقیقات درباره تشخیص اشتباه مرگ او در بار اول ادامه دارد اما روزنامه کورسک ایزوستیا گفت بیمارستان‌های محلی معمولاً از دستگاه‌های لازم برای تشخیص فعالیت مغز محروم هستند که باعث می‌شود دکتران تنها به نشانه‌های خارجی برای ارزیابی حیات در فرد متکی شوند.

از قرار معلوم دبیر منطقه کورسک در کمیته تحقیقات روسیه در حال ارزیابی این حادثه است.

دولت محلی کورسک با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام اظهار داشت: «بیماری ۸۱ ساله که در بیمارستان محلی در منطقه گورشچنسکایا بستری‌شده بود، درگذشت. کمیته محلی بهداشت به خانواده و دوستان این خانم تسلیت می‌گوید. تحقیقاتی درباره این حادثه توسط کمیته‌ای در بیمارستان منطقه‌ای مرکز گورشچنسکایا به راه افتاده و ادامه خواهد داشت. نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان