بادبادک، دختربچه سه‌ساله تایوانی را سیصد متر در هوا بالا برد

بادبادکی که کودک را به هوا برد، قرار بود شیرینی و آبنبات را حمل کرده و از  بالا پخش کند تا کودکان آن‌ها را بگیرند

SAM YEH / AFP

دختربچه سه‌ساله‌ای که در جریان یک فستیوال محلی در تایوان، با یک بادبادک به فاصله ۱۰۰ فوت (حدود ۳۰۰ متر)  به هوا رفته بود، از این سانحه جان سالم به در برد.  

 وزیدن باد قوی در شهر ساحلی نانلیائو در نزدیکی شهر هسینچو، باعث شد که یک بادبادک بزرگ نارنجی‌رنگ با دم بلند به دور کمر کودک بپیچد و او را به آسمان ببرد. شاهدان از دیدن صحنه پرتاب شدن ناگهانی کودک به هوا و چرخ زدن او بالای سرشان، وحشت‌زده فریاد می‌کشیدند.  

تصاویر ویدیویی که روز یک‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که کودک در حدود ۳۰ ثانیه در هوا چرخ می‌خورد و حاضران شرکت‌کننده در فستیوال برای آن که او را سالم به زمین بازگردانند تلاش می‌کنند.  

به گزارش یک روزنامه محلی، کودک که تنها با اسم کوچک لین شناسایی شد، وحشت‌زده است  و تنها خراش‌های سطحی بر پوست صورت و گردنش دارد.  

او به بیمارستان منتقل شد و پس از مدت کوتاهی به خانه رفت.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخش چهارم فستیوال بادبادک، پس از وقوع این حادثه لغو شد و لین چی-چین، شهردار شهر هسینچ، در فیس‌بوک خود بابت آن پوزش خواست.  

او نوشت: «ما دلایل را بررسی خواهیم کرد تا از وقوع دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنیم، و مسؤولیت آن را برعهده می‌گیریم.» 

به نوشته تایوان‌نیوز، بادبادکی که کودک را به هوا برد، قرار بود شیرینی و آبنبات را حمل کرده و از  بالا پخش کند تا کودکان آن‌ها را بگیرند.  

سازمان‌دهندگان گفتند که کودکان معمولا تا وقتی که بادبادک‌ها به آسمان نرفته‌اند، با فاصله نگهداری می‌شوند، اما یک باد ناگهانی و غیرمنتظره باعث این وضع شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی