کمک هزینه «تنبلی» برای دانشجویان در آلمان

این پرداخت ماهانه، بخشی از تحقیق دانشگاه هامبورگ درباره تنبلی است

متقاضیان از سراسر آلمان دعوت شده‌اند تا برنامه خود را در راستای طرح «تنبلی فعال» تا قبل از ۱۵سپتامبر ارائه دهند-PIXABAY

محققان در آلمان به «بطالت» کمک هزینه تحصیلی می‌دهند و می‌خواهند به افرادی که کمترین فعالیت انسانی ممکن را انجام می‌دهند، مبلغی را پرداخت کنند.

دانشگاه هنرهای زیبا در هامبورگ به جست‌وجوی افراد مناسب در یک طرح منحصر به فرد است تا به بررسی تنبلی و فقدان بلندپروازی بپردازد.

متقاضیان باید عوامل دانشگاه را متقاعد کنند که (آنها) به روشی خاص و جذاب بیکار هستند تا یکی از تنها ۳ کمک هزینه تحصیلی ۱۶۰۰ یورویی (۱۴۵۰پوند) موجود را به دست آورند.

در این فرم تقاضا، این افراد تنبل بالقوه با دو پرسش«چه کاری را نمی‌خواهید انجام دهید؟» و  «چرا انجام ندادن این کار خاص مهم است؟» روبه‌رو می‌شوند.

پروفسور فردریک وون بوریس که این پروژه را طراحی کرده است، فکر می‌کند مطالعه دقیق‌تر تنبلی برای کمک به تحول«محیط زندگی اجتماعی» حائز اهمیت است. او می‌گوید: «این طرح به خروج از مارپیچ (تلاش برای) موفقیت مداوم و رها شدن از دور باطل زندگی می‌پردازد.»

متقاضیان از سراسر آلمان دعوت شده‌اند تا برنامه خود را در راستای طرح «تنبلی فعال» تا قبل از ۱۵سپتامبر ارائه دهند.

پروفسور وون بوریس به شبکه آلمانی دویچه وله گفت:«اگر می‌خواهیم در جامعه ای زندگی کنیم که انرژی کمتری مصرف شود یا منابع کمتری هدر رود، سیستم ارزشی کنونی، سیستم درستی نیست.»

«آیا بهتر نیست که منزلت اجتماعی را با گفتن این جملاتی مانند «من وقت برای رویاپردازی، دیدار دوستانم، پا رو پا گذاشتن دارم ـ من وقت دارم که هیچ کاری نکنم» کسب کنیم؟»

البته همه متقاعد نشده‌اند که این پروژه ارزشمند است. بنا به گفته پروفسور وون بوریس، انجمن مالیات‌دهندگان آلمان این ایده را زیر سؤال برده است و می‌خواهد بداند چه کسی بودجه مالی این آزمایش را تأمین می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور وون بوریس اظهار داشت:«حتی اگر مردم امنیت مالی داشته باشند، جست‌وجو برای موفقیت هرگز تمام نمی‌شود.»

این پروژه بخشی از نمایشگاه سال آینده به نام «مکتب عدم اهمیت: به سوی زندگی بهتر» است که در دانشگاه هنرهای زیبا در هامبورگ برنامه‌ریزی می‌شود.

در همین حال محققان در برلین آماده می‌شوند تا به یک گروه انتخابی از مردم کمی بیش از ۱۰۰۰ پوند در ماه بدون هیچ قید و شرطی پرداخت کنند؛ این طرح بخشی از آزمایش ارزیابی مزایای احتمالی در ارائه یک درآمد عمومی جهانی (UBI) است.

این پژوهش آزمایشی آلمان، ابتدا ۱۲۰ نفر را که در ماه مبلغ۱۲۰۰ یورو دریافت کرده‌اند، نظارت خواهد کرد تا بررسی کند که این مبلغ چطور الگوهای کاری و اوقات فراغت افراد را تغییر می‌دهد.

این ایده اساسی، به عنوان راهی برای حمایت بالقوه از افراد در دوران همه‌گیری ویروس  کرونا و حتی فراتر از آن، توجه فزاینده‌ای را در جهان به خود جلب کرده است.

مدافعان این طرح می‌گویند یک درآمد جزئی و همیشگی از طرف دولت برای همه شهروندان، به مقابله با فقر کمک می کند،‌ شیوه‌های کاری انعطاف پذیرتری به وجود می‌آورد، و نیز به افراد امکان می‌دهد تا زمان بیشتری برای مراقبت ازاعضای مسن‌تر خانواده صرف کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی