یک سوم دختران عکس‌های سلفی خود را بدون تغییر ظاهرشان منتشر نمی‌کنند

«پرسه زدن در اینستاگرام برای من کار سختی است، چرا که در آن همه عالی به نظر می‌رسند و این نکته اعتماد به نفس مرا پایین می‌آورد.»

PIXABAY

در یک نظرسنجی مشخص شده است که یک سوم دختران و زنان جوان در سنین ۱۱ تا ۲۱ سالگی نمی‌توانند عکس «سلفی» خود را بدون ویرایش اولیه ظاهرشان، در فضای مجازی منتشر کنند.

در میان دوهزار و ۱۸۶ شرکت کننده‌ای که برای گزارش سالانه نگرش دختران در «گرل  گایدینگ» از آنان نظرسنجی شد، «کسب مقبولیت» به عنوان دلیل رایج تغییر تصاویر ذکر شد. تقریباً نیمی از آن‌ها اعتراف کردند که در مجموع ظاهر خود را در عکس‌ها مرتب تغییر می‌دهند.

۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان با ابراز ناامنی بیشتر گفتند که در صورت دریافت نکردن آن میزان بازخورد مثبتی که انتظارش را داشتند، تصاویر خود را حذف کرده‌اند.

دختران و زنان در آن بررسی، بین سنین هفت تا ۲۱ سال بودند و مشخص شد که بیشترین احتمال ویرایش تصاویر، از سوی افراد مسن‌تر شرکت کننده بود.

علاوه بر این، ۴۰ هم درصد ناراحت بودند که در زندگی واقعی نمی‌توانستند همان طوری باشند که خود را در تصاویر آنلاین نشان می‌دهند.

این نظرسنجی سالانه از دختران و زنان جوان در بریتانیا درباره نگرش آنها به زندگی روزمره، سوالاتی می‌پرسد و هدف آن به دست آوردن دریافتی است که نشان می‌دهد آنها راجع به طیف گسترده‌ای از مسایل چگونه می‌اندیشند.

بنا به گزارش‌های «پی ای»، نتیجه بررسی سال ۲۰۲۰ می‌گوید: «افزایش زمان صرف شده بر اینترنت در دوران قرنطینه و نیز قرار گرفتن در معرض تصاویر ناواقعی از دختران و زنان جوان، این فشار را تشدید کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از دختران در این نظرسنجی گفت: «پرسه زدن در اینستاگرام برای من کار سختی است، چرا که در آن همه عالی به نظر می‌رسند و این نکته اعتماد به نفس مرا پایین می‌آورد.»

نتایج نشان داد که شرکت کنندگان «ال جی بی تی کیو» پس ازتماشای تبلیغات آنلاین، فشار بیشتری برای تغییر ظاهر خود حس کرده‌اند.

با این حال، سه چهارم زنان و دختران با نشان دادن نگرش مثبت به زیبایی طبیعی،  مخالف روندهای آرایشی مانند متورم کردن لب‌ها و یا تزریق بوتاکس بوده‌اند.

«فیبی کنت» وکیل گرل گایدینگ از دانشگاه ریدینگ، فکر می‌کند که فرهنگ اشخاص تأثیرگذار و پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی (influencer culture) در فشارها و ناامنی‌هایی که زنان در حال حاضر در مورد ظاهر «آنلاین» خود احساس می‌کنند، نقش بسزایی دارد.

دانشجویی که در دانشگاه وارویک تحصیل می‌کند، می‌گوید:«من فکر می‌کنم چون حالا بزرگتر شده‌ام، می‌توانم چیزهایی را که به صورت آنلاین می‌بینم نقد کنم و بر آنها غلبه کنم، اما این وضعیت عزت نفس دختران جوان‌تر و زنان جوان را کاملاً از بین می‌برد.»

«آنگلا سالت»، مدیر اجرایی گرل گایدینگ، گفت:«جوانان بخش مهمی در روند بهبودیابی ما هستند، اما بی‌شک آنها یکی از آسیب‌دیده‌‌ترینهای اجتماع در پیوند با همه‌گیری ویروس کرونا بوده‌اند.»

«باعث افتخارماست كه توانسته‌ایم به دختران و زنان جوان كمك کنیم و از آنها پشتیبانی کنیم تا  این فشارهای بی‌امان را از سر بگذرانند. هدف ما این است که دسترسی به خود را بیشتر گسترش دهیم و به این ترتیب افراد بیشتری بتوانند از حمایت‌هایی که «گرل گایدینگ» ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوند.»

پس از یک گزارش جدید دفتر آمار ملی که نشان می‌داد افسردگی در بزرگسالان بریتانیایی در طول این همه‌گیری دو برابر شده است، این بررسی آخرین تحقیقات برای نشان دادن تأثیرات منفی قرنطینه در سلامت روان است.

نظرسنجی «گرل گایدینگ» برای تحقیق سال جاری کمیته زنان وبرابری، پیرامون تصویر بدن (body image)، ارائه شده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی