آمریکا سه وب‌سایت فعال در نقض تحریم‌های نفتی را توقیف کرد

وب‌سایت‌های سه شرکت پوششی برای هماهنگی انتقال محموله سوخت به ونزوئلا مورد استفاده قرار گرفت

Department of Justice/Office of Public Affairs

دادگستری آمریکا سه وب‌سایتی را که شرکت‌های پوششی برای انتقال محموله چند میلیون دلاری سوخت به ونزوئلا مورد استفاده قرار داده بودند، توقیف کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی دادگستری آمریکا، شرکت‌های Mobin International، Sohar Fuel و Oman Fuel از این وب‌سایت‌ها برای هماهنگی انتقال محموله‌ای که گفته می‌شود مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، استفاده کرده‌‌اند. سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات آمریکایی اخیرا اعلام کرده بودند که بار چهار کشتی حامل سوخت از مبدا ایران به مقصد ونزوئلا را توقیف کرده‌اند.حجم این محموله سوخت که گفته می‌شود به طور داوطلبانه به آمریکا تحویل داده شده، یک میلیون و ۱۱۶هزار بشکه برآورد می‌شود.

به گزارش دادگستری آمریکا، فردی به نام محمد مدنی‌پور در ایجاد شبکه‌ای از شرکت‌های پوششی و وب‌سایت‌های آنها برای هماهنگی انتقال این محموله استفاده کرده بود.

اویل پرایس در این زمینه می‌نویسد: دولت آمریکا می‌گوید که ایران از این وب‌سایت‌ها برای تسهیل تجارت نفتی با ونزوئلا استفاده کرده است. این در حالی است که هم صادرات نفت ایران و هم ونزوئلا هدف تحریم‌های ایالات‌متحده قرار دارند.

بیشتر از جهان