هواپیمای اسرائیلی بر خاک امارات فرود آمد

داماد ترامپ از ولیعهد عربستان بابت اجازه عبور هواپیما از آسمان این کشور تشکر کرد

پرواز صلح در امارات به زمین نشست. هواپیمایی تجاری که از پایتخت اسرائیل، تل‌آویو، بلند شده بود تا در تاریخی‌ترین مسیری که تاکنون پیموده بود هوا را بشکافد و بر خاک امارات بنشیند. 

این هواپیما با موافقت عربستان سعودی از حریم هوایی این کشور گذشت و بر خاک امارات فرود آمد. این پرواز متعلق به شرکت هواپیمایی اسرائیلی «العال» است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیش از آنکه درهای هواپیما باز شود پیامی تصویری برای مسافران و کادر پرواز این هواپیما فرستاد. نتاتیاهو در این پیام گفت که «سال‌ها برای این لحظه تاریخی تلاش کرده بود».

هرچند شمار مسافران این پرواز چندان زیاد نبود اما حضور چهره‌های سرشناس سیاسی و هیئت آمریکایی همراه برای اهمیت حضور این مسافران کافی بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در صدر هیات کشور اسرائیل و  جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ و رابرات اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با این پرواز وارد ابوظبی شدند.

جرد کوشنر هنگام سوار شدن به این هواپیما گفته بود که این روند شروع ورود خاورمیانه به دوره‌ای از صلح و آشتی در منطقه است.

در این پرواز رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی، آوی برکوویتز، دستیار رئیس‌جمهوری آمریکا و برایان هوک، نماینده سابق ویژه وزارت خارجه آمریکا برای ایران هم حضور دارند. 

جرد کوشنر، که ریاست هیات آمریکایی را در این سفر بر عهده دارد از ولیعهد عربستان سعودی که امکان استفاده از حریم هوایی این کشور را برای هواپیمای اسرائیلی فراهم آورد تشکر کرد. 

بیشتر از جهان