نائومی اوساکا برای تنیس اوپن آمریکا «مضطرب» است

اوساکا فقط یکی از چهار زن در فهرست ۱۰ بازیکن برتر است که در ورزشگاه فلاشینگ میدوز بازی می‌کنند

نائومی قرار است در اولین دور مسابقات اوپن آمریکا روز دوشنبه با هم‌وطن خود، میساکی دوئی، رو‌به‌رو شود-MATTHEW STOCKMAN / Getty Images via AFP

نائومی اوساکا هنوز نمی‌داند که آمادگی کامل برای شرکت در رقابت‌های اوپن آمریکا را دارد یا خیر.

قهرمان سال ۲۰۱۸ روز یکشنبه پس از یک آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در مسابقه پیروزمندانه نیمه‌نهایی مقابل الیز مرتنز، از دور نهایی رقابت‌های اوپن غرب و جنوب بیرون کشید و قهرمانی را به ویکتوریا آزارنکا واگذار کرد.

این بازیکن ژاپنی قرار است در اولین دور مسابقات اوپن آمریکا روز دوشنبه با هم‌وطن خود، میساکی دوئی، رو به رو شود و امیدوار است تا آن موقع بهبودی حاصل کند.

او گفت: «من که خودم خبر ندارم اما فقط امیدوارم به خودم فرصت و شانس آن را بدهم که وقت کافی داشته باشم. چون که احساس می‌کنم بعد از بازی‌ام در مسابقات اوپن آمریکا پاسخ را پیدا کنم.»

کناره‌گیری او از اوپن غرب و جنوب، که همزمان با اوپن آمریکا انجام می‌شود، به یک هفته پر حادثه برای اوساکا پایان بخشید. او ابتدا برای اعتراض به تیراندازی پلیس به جاکوب بلیک از مسابقه با مرتنز صرف نظر کرد. این در حالی است که کل مسابقات روز پنج شنبه به حالت تعلیق درآمده بود.

او همچنین آسیب‌دیدگی خود را ناشی از نبود حمام یخ در فضای ایزوله ورزشگاه دانست و پذیرفت «مضطرب» بوده است.

او گفت: «راستش من کمی اضطراب دارم اما در عین حال احساس می‌کنم باید در فکرم مدام تکرار کنم که خودم خواستم اینجا بیایم. پس نباید اضطراب داشته باشم و باید خوشحال باشم که در جایگاه اول بازی می‌کنم. خلاصه این جور چیزها در سرم می‌گذرد.»

او ادامه داد: «البته هیچ وقت دوست ندارم در دور اول ببازم و حتی نمی‌خواهم به آن فکر کنم اما می‌دانم که این هم یک احتمال است. پس فقط می‌خواهم به این فکر کنم که تمام تلاشم را خواهم کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوساکا فقط یکی از چهار زن در فهرست ۱۰ بازیکن برتر است که در ورزشگاه فلاشینگ میدوز بازی می‌کنند چرا که بسیاری از آنها به خاطر نگرانی از ویروس کرونا از شرکت در مسابقات صرف‌نظر کردند.

اشلی بارتی، سیمونا هالپ، الینا سویتولینا، بیانکا آندریسکو، بلیندا بنسیک و کیکی برتنز همگی تصمیم گرفتند به آمریکا سفر نکنند.

این باعث شده سرنا ویلیامز شانس بالایی برای رسیدن به بیست و چهارمین عنوان قهرمان گراندسلم برسد، که با رکورد مارگارت کورت برابری می‌کند.

او پس از بردن جام اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۷ روی ۲۳ عنوان توقف کرده و هر چهار فینال گراندسلم را باخته است، که دو مورد آنها در رقابت‌های اوپن آمریکا بوده که هنوز هم این زن ۳۸ ساله را می‌سوزاند.

او در بیست و سومین گراندسلم خود گفت «شکی نیست که من اینجا قفل شده‌ام که البته افتخاری است و من از این بابت بسیار خوشحالم. البته من هیچ وقت رضایت نمی‌دهم. تمام زندگی حرفه‌ای من همین بوده است. فعلا همین است. یک سال و نیم به خاطر بچه دور بودم پس نمی‌دانم.»

او ادامه داد: «فکر کنم تا بازنشست نشوم آرام نگیرم. تا بازنشست نشوم از پا نخواهم ایستاد. من شخصیتا این چنین هستم. همین طوری به اینجا رسیدم.«

امسال ممکن است سال کهنه‌کاران باشد چرا که کیم کلایسترز هم دارد در سن ۳۷ سالگی برمی‌گردد، که هشت سال از رقابت‌ها دور بوده است.

این بازیکن بلژیکی در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، سه دوره قهرمان رقابت‌های اوپن آمریکا شده و رویای یک قهرمانی دیگر را در اولین گراندسلم خود پس از سال ۲۰۱۲ در سر می‌پروراند.

او گفت: «داشتم سعی می‌کردم بفهمم چه حسی دارد و فکر می‌کنم حس بسیار جالبی است. به نظرم بیشترین تمرکز من این است که سعی کنم خوب بازی کنم. فکر می‌کنم برای من از همه مهم‌تر همین است: خوب تنیس بازی کنم.»

سوفیا کنین آمریکایی هم در سال ۲۰۲۰ شاهد تنها برد گراندسلم خود در اوپن استرالیا ژانویه ۲۰۲۰ بود.

او گفت: «شکی نیست که من همیشه به آن فکر می‌کنم و به یاد می‌آورم. عجب لحظه قشنگی بود. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. اما حالا با توجه به وضعیتی که رخ داده کمی دشوار است. این هفته من قطعا هر چه از ژانویه یاد گرفتم به کار خواهم بست. به آن فکر می‌کنم و امیدوارم که موقع بازی از آن استفاده کنم.»

پی‌ای

بیشتر از ورزش