اپل امکان «سلفی گروهی» با حفظ فاصله‌گیری اجتماعی را فراهم می‌کند

این فن‌‌آوری پیش از شیوع کرونا در جهان طراحی شده بود

با کمک فن‌آوری جدید اپل افرادی که  در فاصله دور از هم هستند می‌توانند در یک عکس گروهی دور هم جمع شوند-PIXABAY

سازمان ثبت اختراعات فناوری برای «سلفی گروهی» شرکت اپل گواهی صادر کرد.

کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند عکس‌های مختلف را به هم بچسبانند و افراد دور از هم را در یک عکس گروهی جمع کنند.

اپل مدت‌ها قبل از ظهور کرونا برای ثبت این فناوری درخواست داده بود، اما گواهی ثبت آن را هفته پیش صادر کردند که حالت بسیار پیش‌گویانه آن مسجل شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند از افرادی که به دلیل رعایت ضوابط فاصله‌گیری اجتماعی باید دور از هم بایستند یا حتی در یک مکان نیستند، عکسی گروهی فراهم کنند.

طبق شرحی که در درخواست ثبت این فناوری آمده است، کاربران آیفون یا سایر محصولات اپل می‌توانند به کمک این قابلیت انواع مختلف عکس تا ویدیوی زنده را با هم تلفیق کنند.

کاربر می‌تواند این عکس‌ها را ذخیره کند و سپس مثلاً  نمای آن را تغییر دهد یا افراد درون عکس را بازآرایی کند.

اپل پیش از این در آیفون قابلیتی را ایجاد کرده بود که تفاوت افراد قرار گرفته در پیش‌زمینه و پس‌زمینه عکس را تشخیص می‌داد و آن‌ها را از هم جدا می‌کرد. ظاهراً مبنای این قابلیت جدید نیز فناوری‌هایی مشابه است. اما می‌توان پیش‌زمینه جدیدی انتخاب کرد و افراد مختلف را درون آن قرار داد.

در اسناد ثبت اختراع به خصوص به کاربری حسگرهای لیدار اشاره شده است که در هیچ آیفونی وجود ندارند و اوایل امسال در آی‌پد ایجاد شده بودند. همچنین در این اسناد آمده است که دوربین می‌تواند صداهای زمان عکس گرفتن را هم ذخیره کند.

همچنین در این درخواست که اپل در سال ۲۰۱۸ به سازمان ثبت اختراع ارایه داده بود، آمده است: در هنگام گرفتن عکس سلفی گروهی در اغلب موارد چیدن افراد در جلوی دوربین کار دشواری است، چون میدان دید دوربین محدود است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی