درگیری نیروهای امنیتی با اهالی روستای ابوالفضل اهواز

بنیاد مستضعفان و نیروهای امنیتی به دنبال تخلیه روستایی با ۳۰۰ خانوار هستند

یک گروه حقوق بشری به نام «سازمان حقوق‌بشر اهواز»، چندین ویدئو از حمله نیروهای امنیتی به اهالی روستای ابوالفضل در منطقه زردشت اهواز منتشر کرده است.

این تصاویر روز گذشته منتشر شد و زمان وقوع این رویداد احتمالا صبح روز چهار‌شنبه بوده است.

در این ویدئو‌ها نشان داده می‌شود که نیروهای امنیتی برای اجرای حکم تخلیه و تخریب منازل روستاییان با آن‌ها درگیر شده‌ و از گاز اشک‌‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کرده‌اند.

بنیاد مستضعفان در سال‌های گذشته ادعا کرده که مالک زمین‌های این روستا است و توانسته از محاکم قضایی استان خوزستان، حکم تخلیه و تخریب این روستا را بگیرد. ۳۰۰ خانوار در این روستا در حاشیه شهر اهواز زندگی می‌کنند.

در فروردین‌ماه امسال علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز، اهالی روستای ابوالفضل را عده‌ای «فرصت‌طلب» خوانده بود که به صورت غیرقانونی اموال بنیاد مستضعفان را تصرف کرده‌اند.

بیرانوند گفته بود که «با توجه به مالکیت رسمی و ثبتی بنیادمستضعفان در این اراضی پرونده‌ای در مجتمع قضایی امور جنایی و انقلاب  اهواز تشکیل شده و افرادی که مبادرت به خرید و فروش و ساخت‌وساز غیر مجار نموده‌اند شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.»

برخورد امنیتی و قضایی با اهالی روستای ابوالفضل در ماه‌های گذشته با احضار و بازداشت گروهی از جوانان و معترضان به تخریب روستا شروع شد و اکنون بنیاد مستضعفان تلاش می‌کند با استفاده از امکانان نیروهای انتظامی و امنیتی این روستا را تخریب کند.

در فروردین‌ماه امسال دادستانی اهواز گفته بود که «تاکنون چند نفر (از اهالی روستا) به این دادستانی احضار و بازداشت شده‌اند و دیگر افراد نیز تحت تعقیب قرار دارند.»

بنیاد مستضعفان یک ماه پس از انقلاب به فرمان روح‌الله خمینی تشکیل شد تا اموال و املاک مصادره‌ای خانواده پادشاه ایران و کارخانه‌داران و مقام‌های سیاسی ارشد حکومت پیشین را به دست مستضعفان بسپرد.

این بنیاد هم‌اکنون یکی از نهادهای ثروتمند زیر نظر علی خامنه‌ای است که شرکت‌، زمین، کارخانه و کاخ‌های مختلف و متعدد در نقاط مختلف کشور دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های گذشته پرویز فتاح، رئیس این بنیاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی اسامی برخی از چهره‌های سیاسی که اموال این بنیاد را تصرف کرده‌اند اعلام کرد و از جمله گفته شد که غلامعلی حدادعادل، پدر عروس علی خامنه‌ای، ملکی بنیاد را برای اداره مدرسه‌ خصوصی‌اش در اختیار دارد و یک قطعه زمین به ارزش 200 میلیارد نیز در یکی از مناطق شمال شهر تهران تصرف کرده است.

آقای فتاح در روزهای بعد و تحت فشار رسانه‌های اصولگرا، در یک مصاحبه تلویزیونی از افرادی که املاک بنیاد را تصرف کرده‌اند عذرخواهی کرد و گفت که او قصد بدی نداشته است.

بیشتر از