مهمانان پولدار رفتند، ماهیان پرورشی آمدند

هتل مجللی استخرهای خود را در دوره همه‌گیری کرونا به استخر پرورش ماهی تبدیل کرد

هشت ماه طول می‌کشد تا این ماهی به اندازه کامل خود رشد کند و سرانجام وقتی مسافران برگردند، استخر به کاربری عادی خود باز خواهد گشت - Arun CHANDRABOSE / AFP

در گرماگرم همه‌گیری جهانی کرونا هتل‌های خالی از مسافر برای اجتناب از ورشکستگی دست به ابتکارهایی زده‌اند.

هتل مجللی در کرالای هندوستان مهم‌ترین ابتکار را به خرج داده است و استخر شنای خود را به استخر پرورش ماهی تبدیل کرده است.

هتل آوِدا تصمیم گرفته با توجه به آن که خبری از مسافر نیست استخر ۱۵۰ متری‌اش را که هفت و نیم میلیون لیتر گنجایش دارد، به استخر پرورش ماهی خالدار مرواریدی تبدیل کند.

هم‌اکنون ده‌ها هزار از این ماهی موقتاً در استخر این هتل جای گرفته‌اند و متصدیان هتل می‌خواهند در فصل پاییز ماهی‌ها را به بازارهای کشورهایی صادر کنند که از این ماهی‌ها در تهیه غذاهای بسیاری استفاده می‌کنند.

جایوتیش سورندران مدیر عامل هتل آودا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «درآمد ما در ماه ژوئن به صفر رسید و ناچار شدیم حدود ۱۶ هزار قطعه ماهی خالدار مرواریدی دوماهه در این استخر بریزیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قصد داریم درماه نوامبر آن‌ها را به خاورمیانه صادر کنیم.»

او افزود این محموله چهارتنی ماهی خالدار مرواریدی حدود ۴۰ هزار دلار برای هتل سود دارد.

البته این مبلغ زیان‌های هتل در دوران قرنطینه سراسری را جبران نمی‌کند اما شاید تا برگشتن به حالت عادی برخی هزینه‌ها را پوشش دهد.

آودا مانند بسیاری از هتل‌های جنوب هند از ماه مارس تعطیل بوده است.

هشت ماه طول می‌کشد تا این ماهی به اندازه کامل خود رشد کند و سرانجام وقتی مسافران برگردند، استخر به کاربری عادی خود باز خواهد گشت.

اما این به معنای آن نیست که هتل پرورش ماهی را کاملاً کنار بگذارد.

سورندران گفت: «نمی‌توانیم پرورش ماهی در این استخر را ادامه دهیم. اما سعی داریم زمین دیگری تهیه کنیم و با دانشی که به دست آورده‌ایم طرح‌های بزرگ‌تری اجرا کنیم.»

این تنها کسب و کار ابتکاری در دوران همه‌گیری کرونا نبوده است.

شرکت آبجوسازی و میخانه‌های زنجیره‌ای بروداگ کارخانه تقطیر خود در اسکاتلند را به خط تولید مواد ضدعفونی تبدیل کرد تا از کاهش ارزش سهام خود جلوگیری کند.

همچنین شرکت ایندی کمپرز که ماشین‌های کاروان اجاره می‌دهد، در ماه مارس خودروهای خود را به «آمبولانس موقتی» و کامیون حمل غذا تبدیل کرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی