دولت تاجیکستان، در روند صلح از جایگاه افغانستان حمایت می‌کند

رئیس جمهور تاجیکستان از اشرف غنی دعوت کرده است که به تاجیکستان سفر کند

اشرف غنی (چپ)، رئیس جمهور افغانستان و امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان- عکس از خبرگزاری صدای افغان 

امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در صحبت تلفنی که با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان داشت گفت که تاجیکستان از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان حمایت می‌کند و نیز در زمینه صلح در کنار دولت این کشور قرار خواهد گرفت.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای از صحبت تلفنی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور با امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان خبر داد و نوشت: «سران دو کشور در این مکالمه در مورد روابط دو جانبه به ویژه در خصوص تجارت، ترانزیت، تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای و افزایش همکاری‌ها در امتداد سواحل دریای آمو باهم صحبت کردند.»

در خبر ارگ آمده است: «امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان قویا حمایت کرد و ضمن حمایت و مالکیت رئیس جمهور (غنی)، وعده داد که تاجیکستان در نشست‌های منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی در کنار افغانستان خواهد بود و نیز در روند صلح از جایگاه این کشور حمایت خواهد کرد.»

در این خبر گفته شده است: «رئیس جمهور تاجیکستان از رئیس جمهور افغانستان برای کمک به گسترش روابط دو جانبه و توسعه همکاری‌ها دعوت کرد که به تاجیکستان سفر کند و در ضمن رئیس جمهور غنی، با ابراز خشنودی این دعوت را پذیرفت و از امام علی رحمان نیز برای دیدار از افغانستان دعوت کرد.»

ارگ افغانستان همچنین گفت که «هر دو طرف (افغانستان و تاجیکستان) توافق کردند که تحت ریاست محمد حنیف اتمر، سرپرست و نامزد وزیر وزارت خارجه افغانستان، هیات بین‌وزارتی در روزهای نزدیک به تاجیکستان سفر کند و درباره نشست روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان به خاطر همکاری‌های بیشتر کار کنند و نیز دو طرف پذیرفتند که هیات افغانی با هیات تاجیکستان در مورد مسایل سیاسی میان دو کشور، همکاری‌های اقتصادی و امنیتی به ویژه مبارزه علیه تروریسم و مواد مخدر نیز بحث و تبادل نظر کنند.»

در این صحبت تلفنی، رئیس جمهور افغانستان گفت: «مرز افغانستان و تاجیکستان را به نقطه دوستی و پیشرفت مبدل می‌کنیم و نمونه دوستی و همکاری خوب میان دو کشور همسایه خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این صحبت تلفنی، رئیس جمهور تاجیکستان و رئیس جمهور افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که دو هفته پیش امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در مناطق مرزی در امتداد رودخانه آمو در مرز افغانستان همراه با بلندگو با شماری از ساکنان روستای «شکی» استان بدخشان درباره چگونگی همکاری‌ها در بخش توسعه روستایی سخن گفت و وعده‌ همکاری داد.

بسیاری از شهروندان افغانستان، دولت تاجیکستان را دوست، هم‌زبان، هم‌فرهنگ و همسایه خوب افغانستان می‌دانند و تاکید دارند که باید دولت‌ روابطش را با همسایه‌های خوبی مانند تاجیکستان تقویت نموده و تلاش کند که از تجارب‌شان در زمینه‌ تامین صلح، ثبات و توسعه و رشد کشور استفاده کنند.

آنان می‌گویند که تاکنون ما از این کشور هیچ بدی ندیدیم و این کشور تلاش کرده است تا همواره روابط دوستانه و صادقانه با دولت و مردم افغانستان داشته باشد و باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده تا توجه بیشتر این کشور را برای همکاری در زمینه‌های مختلف در افغانستان جلب کنیم.

یاسر نوید، دانشجوی علوم سیاسی می‌گوید: «مردم تاجیکستان هم‌زبان، هم‌فرهنگ و هم‌دین ما هستند و نیز این کشور همسایه خوبی در گذشته بود و در حال حاضر نیز است. ما باید روابط خود را با این کشور تقویت کرده تلاش کنیم از تجارب آنان را در زمینه‌های مختلف در کشور استفاده کنیم و از آنان نیز بخواهیم که ما را در زمینه‌ها مختلف یاری کند. ما هیچ وقت بد از حکومت تاجیکستان ندیدیم، حالا بر ما است که با این گونه همسایه‌های خوب روابط مستحکم نیز داشته باشیم.»

نادر سجادی، دانشجو، گفت: «خبر شدم که روسای جمهور (تاجیکستان و افغانستان) از یکدیگر دعوت کردند. کار خوبی است. رفت و آمد، دوستی را بیشتر می‌سازد و نیز فرصت‌ها را فراهم می‌کند که دو طرف بتوانند که مشکلات و گمانه‌زنی‌های موجود را رفع کنند. من از دولت خود می‌خواهم که نسبت به کشورهای دورتر، روابطش را با همسایگان محکم‌تر و بهتر کند، چون این کشورها می‌توانند در تمام عرصه‌ها به ما کمک کنند.»

بیشتر از