احتمال کناره‌‌گیری کونته از سرمربی‌گری تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا

سویا با پیروزی ۳ بر ۲ برابر اینترمیلان برای ششمین‌بار فاتح لیگ اروپا شد

آنتونیو کونته سرمربی تیم فوتبال اینترمیلان - Ina Fassbender / POOL / AFP

پس از شکست اینتر در بازی‌های فینال لیگ اروپا به سویا در کلن در روز جمعه، آنتونیو کونته می‌‌گوید ممکن است ازمربی‌گری این تیم دست بکشد. شکست جمعه پایان تلخی برای نخستین فصل اینتر بود.

در دقایق آخرین بازی، شوت بلند دیه‌گو کارلوس به  روملو لوکاکو برخورد کرد و تغییر جهت داد و گل سوم را به دروازه تیم کونته وارد کرد. نتیجه، این فینال پرهیجان که در استادیوم راین انرگی برگزار شده بود، ۲ بر ۳ اینتر را همچنان در نُه سال حسرت جام لیگ اروپا باقی گذاشت. 

آینده کونته در استادیوم جوزپه  مه‌آتزا در اوایل ماه جاری و پس از شکست در نیمه نهایی یونتوس در سری آ  که تیم کونته را در پس یونتوس قرار داد و تنش میان مربی ارشد اینتر و هیئت مدیره را تشدید کرد، زیر سئوال رفت. 

هرچند گفته شد که آن مسایل حل شده‌اند و در روزهای پیش از نهایی روز جمعه، کونته خوشحال‌تر به نظر می‌رسید، اما این مربی سابق چلسی هیچ اطمینان خاطری نداد که در فصل آینده در جایگاهش باقی خواهد ماند.

او به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: «حالا باید به میلان برگردیم. دو سه روز مرخصی برمی‌داریم  و بعد با سر سبک و منطقی ملاقات خواهیم کرد.»

«باید تمام فصل را تحلیل کنیم، با آرامش به همه چیز نگاه کنیم و ببینیم آیا قرار است باشم یا نباشم.»

«ما سخت کوشیدیم. از خیلی جهات فصل بسیار دشواری بود، بنابراین منطقی است که کمی استراحت کنیم، با شرایط رو‌به‌رو شویم و تصمیمی بگیریم که برای اینتر بهتر باشد.»

«هیچ دلخوری وجود ندارد. ممکن است در مورد چیزهایی نظرات مختلفی داشته باشیم، اما همه چیز را ارزیابی خواهیم کرد.»

کونته در اظهاراتی که شبیه به یک وداع بود، گفت: «برایم سخت بوده و چیزها را تحلیل  می‌کنیم. مربی اینتر بودن عالی بود. من از صاحبان اینتر سپاسگزارم که به من فرصت دادند این تجربه عالی را از سر بگذرانم.»

«یک چیز می‌خواهم بگویم: ارزشش را داشت و من همواره از کسانی که به من فرصت این تجربه را دادند ممنونم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کونته در مورد آنچه در پس کلماتش بود توضیح روشنی نداد، اما به مشکلاتی که در زندگی خصوصی‌اش دارد اشاره کرد.

او گفت: «جای حاشیه‌روی نیست. اتفاقاتی افتاده. باید ببینیم آیا همه حاضرند از سالی مثل این که برای من رخ داد پرهیز کنند یا نه.»

«شرایطی هست که ارزیابی خواهم کرد. درست است که رئیس (باشگاه) هم آن را ارزیابی کند. من نظراتم را به مدیران خواهم گفت. همیشه از کسانی که فرصت این تجربه پرحادثه را به من دادند، سپاسگزارم.»

«بپه ماروتا، پیرو آسیلیو، همه می‌گفتند باید به اینجا بیایم. من همیشه ممنون آن‌ها خواهم بود. سال خیلی سختی بود. برای هرچیزی حدی وجود دارد و اگر شرایط خانواده‌ام را هم درگیر کند، دیگر قابل قبول نیست.»

«من خانواده دارم و باید ببینم فوتبال ارجحیت دارد یا خانواده‌ام. چون اگر بعضی شرایط دامنگیر خانواده‌ام بشود، دیگر کافی نیست. همه چیز حد دارد و من باید ببینم حد من کجاست.»

© The Independent

بیشتر از ورزش