هیلاری کلینتون به همکاری در کابینه بایدن روی خوش نشان داد

کلینتون برای گرفتن رأی اعتماد از سنایی که در سیطره جمهوری‌خواهان است مبارزه سختی در پیش خواهد داشت

هیلاری کلینتون و جو بایدن-Brendan Smialowski / AFP

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، گفته است در صورت انتخاب جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، خدمت در کابینه او را مد نظر قرار خواهد داد.

خانم کلینتون گفت: «من به هر طریق ممکن آماده کمک هستم، چون فکر می‌کنم الان لحظه‌ای است که هر فرد آمریکایی، فارغ از حزب، سن و سال، نژاد و جنسیت، هر چه، هر آمریکایی باید بخواهد مشکلات مملکت را حل کند.»

وی که در جلسه مجازی نوزدهمین اجلاس نمایندگان حضور پیدا کرده بود ادامه داد: «پس اگر از من بخواهند خدمتی بکنم، قطعا باید به آن توجه کنم.»

کلینتون برای گرفتن رأی اعتماد از سنایی که در سیطره جمهوری‌خواهان است مبارزه سختی در پیش خواهد داشت. وی در زمان تصدی پست وزارت خارجه و حتی پس از آن مورد حمله جمهوری‌خواهان قرار داشت. مدیریت وی در خصوص حمله به ساختمان دیپلمات‌های آمریکایی در بنغازی لیبی و مسائلی دیگر پیوسته آماج حمله جمهوری‌خواهان بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کلینتون ضمن تمجید از کامالا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا که به عنوان معاون جو بایدن وارد انتخابات ریاست جمهوری شد، به رسانه‌ها سفارش کرد: «من هنوز هم، به ویژه با آمدن کامالا به انتخابات، امیدوارم پوشش خبرهای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری یا معاونت کمتر جنسیت‌زده، کمتر احساسی و کمتر ناچیز شمرده شود.»

او گفت در صورت شکست رئیس جمهور و معاونش، مایک پنس، این زوج جدید «وارث یک نابسامانی تاریخی» خواهند بود.

به گفته وی، «فکر می‌کنم جو و کامالا با همدیگر آماده باشند که روزهای بسی طولانی و شب‌های بسی کوتاه را کار کنند تا مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند.»

© The Independent