هیلاری کلینتون از جو بایدن حمایت کرد

هیلاری کلینتون می‌گوید آمریکا نیاز به یک رئیس جمهور مانند جو بایدن دارد

جوبایدن در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، ۱۵ آگوست ۲۰۱۶-Mark Makela / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

 در حالی که جو بایدن برای رویارویی با دونالد ترامپ در انتخابات سراسری آینده آمریکا آماده می شود، هیلاری کلینتون از او حمایت کرد. 

او در یک ویدیو کنفرانس پرسش و پاسخ، درباره تاثیر ویروس عالمگیر کرونا بر زنان گفت: «‌ تصورش را کنید اگر ما رئیس جمهوری واقعی داشتیم نه شخصی که در تلویزیون نمایش می دهد. عده زیادی از آمریکایی ها امروز آروزی داشتن چنین رهبری را دارند.ما الان نیاز به یک رهبر و یک رئیس جمهور مانند جو بایدن داریم. »‌

وزیر خارجه سابق ایالات متحده آمریکا و نیز نامزد ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی که توسط معاون رئیس جمهور سابق به عنوان « زنی که باید در کاخ سفید باشد» معرفی شده بود، به رای دهندگان گفت که « از کسی حمایت کنیم که می خواهیم به کاخ سفید برگردد. کسی که به بی اعتنایی ها به ارزش های آمریکایی، نهادها، و حاکمیت قانون پایان دهد و چیزهای زیاد دیگری که به خاطر ساکن کنونی کاخ سفید در معرض خطر هستند.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که بحران کنونی بهداشت عمومی «‌ نابرابری‌ها را برای همه عریان کرده»‌ و شکست دولت آمریکا را آشکار ساخته است. 

او گفت: «‌ما باید آماده شویم تا آنچه بر آمریکا رفته را تصحیح کنیم و واقعا به بهترین نسخه از خود برسیم.»

کلینتون گفت: «‌ اکنون زمان حسابگری است. این چیزی است که ما واقعا باید روی برگه های رای به آن جواب دهیم..مردم به چه نوع آمریکایی رای خواهند داد؟ »

خانم کلینتون، اولین زنی که رهبری یک حزب سیاسی اصلی را برای رفتن به کاخ سفید به عهده گرفت و در مقابل آقای ترامپ شکست خورد، حمایت خود را از جو بایدن در حالی اعلام کرده که دمکرات ها در پی توقف کارزار برنی سندرز، حول محور او یکپارچه می شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن اخیرا نه تنها از حمایت رقیب اصلی برخوردار شده بلکه باراک اوباما رئیس جمهور سابق، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان  و الیزابت وارن به عنوان یکی از رقبای دمکرات او در سال ۲۰۱۶ از او پشتیبانی کرده اند. 

حمایت خانم کلینتون تعجب آور نیست، او به دنبال شکست ۲۰۱۶ آقای بایدن، با لشکری از حامیان و ارتشی از گردآورندگان کمک های مالی وارد میدان شده است. 

اما حمایت او شاید دستاویزی باشد برای جمهوریخواهان در آستانه رقابت های ۲۰۲۰. در حالی که متحدان آقای ترامپ مشتاق به تکرار حملات خود به دولت سابق و خانواده کلینتون ، مانند کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ هستند. 

برد پارسکیل مدیر کارزار آقای ترامپ در بیانیه ای گفت: «‌برای یک دولت دمکرات تمرکزی بالاتر از ترکیب جو بایدن و هیلاری کلینتون وجود ندارد، هر دو کوله باری از دهه ها ایده های فرسوده در مرداب واشینگتن دارند و هر دو برای از میدان به در کردن برنی ساندرز نامزد دمکرات برنامه ریزی کردند. »

خانم کلینتون بدون حضور در انتخابات مقدماتی، برنی سندرز را پس از اعلام پیشتازی او در این رقابت ها، مورد حمله قرار داده بود. کسی که کارزار خانم کلینتون، او را مسئول شکستش در مقابل آقای ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ می داند. اگرچه آقای سندرز در آن زمان پس از خروج از رقابت ها از او حمایت کرده بود. 

پشتیبانی خانم کلینتون از آقای بایدن، در جریان سخنرانی او در باره مسائل زنان، در حالی اعلام شده که همزمان بررسی ها در باره اتهام های مطرح شده علیه  بایدن مبنی بر آزار جنسی یکی از کارکنان در دهه ۱۹۹۰ افزایش یافته است. 

 در سخنان روز سه شنبه ، آنها واکنش آقای ترامپ به شیوع ویروس کرونا که باعث ابتلای بیش از یک میلیون نفر در آمریکا شده را مورد انتقاد قرار دادند. 

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر این که آقای ترامپ گزارش های اولیه مقام های اطلاعاتی دولت مبنی بر ضرورت آمادگی برای این اپیدمی را نادیده گرفته ، خانم کلینتون گفت: « یکی از کارهایی که من انجام می دادم این بود که گزارش های اطلاعاتی روزانه را بخوانم. اما ظاهرا این رئیس جمهور کاری را که ما قبلا می کردیم نمی کند. »

آقای بایدن هم گفت: «‌ آیا او فقط نخوانده ....یا این که خوانده و اهمیتی نداده؟ من سخاوتمندانه به موضوع نگاه کنم می گویم اصلا نخوانده...واقعا درک نمی کنم. » 

در پایان مراسم پرسش و پاسخ آقای بایدن او به خانم کلینتون گفت: «‌ صادقانه باید چیزی به شما بگویم. کاش در این رقابت ها با هم بودیم و من از نامزدی مجدد شما برای  ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کردم. »‌ 

© The Independent