دولت نیوزیلند کالاهای وارداتی را منشاء احتمالی سرایت ویروس کرونا می‌داند

به دنبال ابتلای چهار عضو یک خانواده به ویروس کرونا در اوکلند، بار دیگر در این شهر مقررات قرنطینه برقرار شد

نیوزیلند تاکنون ۱۲۲۵ مورد ابتلا به کووید ۱۹ داشته که ۲۲ نفر آن‌ها بر اثر عوارض بیماری جان خود را از دست داده‌اند- DAVID ROWLAND / AFP

تحقیقات رسمی در نیوزیلند در مورد نخستین موارد ابتلا به کووید ۱۹ پس از بیش یکصد روز در جریان است تا مشخص شود آیا منشاء آن بسته‌های وارداتی به کشور بوده یا نه. در این میان کلیه خانه‌های سالمندان در سراسر کشور تحت مقررات سختگیرانه قرنطینه قرار گرفته‌اند.

به دنبال ابتلای چهار عضو یک خانواده به ویروس کرونا در اوکلند، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند بار دیگر قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی در این شهر را برقرار کرده است. یکی از افراد این خانواده در یک شرکت بین المللی نقل و انتقال کالا، کار می‌کند.

سطح هشدار در خانه‌های سالمندان در حداکثر قرار داده شده که به معنای آن است که ساکنان آن‌ها جز در موارد ضروری حق خروج از محل اقامتشان را نداشته و نمی‌توانند با اعضای خانواده‌اشان ملاقات کنند. پیشتر گفته شده بود قرنطینه در اوکلند تا روز جمعه ادامه خواهد داشت اما خانم آردرن گفته برحسب اطلاعات به روز شده ممکن است این مقررات تغییر کند. 

مسئولان بهداشت عمومی پس از سه ماه که موارد آلودگی در خانواده‌ها دیده نشده بود، اکنون سخت در تلاش برای یافتن منبع سرایت ویروس در اوکلند هستند. 

دکتر اشلی بلوم فلد، ارشدترین مقام بهداشتی نیوزیلند می‌گوید: «ما سخت در تلاش حل این مسئله هستیم که چگونه این خانواده به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.»

یکی از افراد این خانواده چهارنفری در شرکت حمل و نقل و سردخانه «آمریکُلد ریالیتی تراست» کار می‌کند که مقر آن در آتلانتای آمریکا بوده و با کانادا، آرژانتین، استرالیا و نیوزیلند کار می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریچارد وینال، مدیر شرکت در نیوزیلند به نشریه «نیوزیلند هرالد» گفت که فرد مبتلا به مدت ۹ روز در مرخصی استعلاجی بوده و به دنبال دستور دولت به تعطیل ۴۸ ساعته شرکت، کلیه ۲۶ کارمند آن در شعبه «ماونت ولینگتون» مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند. 

دکتر بلوم فیلد گفت کلیه سطوح در این شعبه مورد آزمایش قرار گرفته تا مشخص شود آیا آلودگی از جعبه‌های کالاهای وارداتی منتشر شده یا از جای دیگری در سردخانه.

او افزود: «ما از پژوهش‌هایی که در خارج صورت گرفته می‌دانیم که در واقع ویروس کرونا می‌تواند در محیط یخچال مدت زیادی دوام بیاورد.»

یکی دیگر از افراد این خانواده – به گفته دکتر بلوم فیلد «شوهر یا شریک زندگی» کارمند این شرکت -در شرکت «فایننس ناو» کار می‌کند که یک شرکت مالی با چهار شعبه در اوکلند است.

کلیه این شعبه‌ها تعطیل شده و ۱۶۰ کارمند ان مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند. به استثنای سه عضو دیگر این خانواده، سه کارمند دیگر شرکت هم پیش از تست کرونا علائم کووید ۱۹ نشان داده‌اند. 

گزارش شده از هنگام ابتلای این خانواده چهارنفری دراوکلند، یک نفر دیگر که روز ۷ام اوت از طریق دوبی و از اسلام آباد وارد این شهر شده به کووید ۱۹ مبتلا بوده است. وزارت بهداشت نیوزیلند اعلام کرده که او هم اکنون در محل قرنطینه اوکلند نگاه داشته شده است. 

بنا به آمار دولتی، نیوزیلند تاکنون ۱۲۲۵ مورد ابتلا به کووید ۱۹ داشته که ۲۲ نفر آن‌ها بر اثر عوارض بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان