نیوزیلند از ویروس کرونا رهایی یافت

همه محدودیت‌های داخلی لغو می‌شود

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند-Marty MELVILLE / AFP

نیوزیلند پس از بهبودی آخرین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ اعلام کرد که این کشور عاری از ویروس کرونا است و همه محدودیت‌هایی که برای مهار بیماری برقرار کرده بود را لغو کرد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند که با اجرای طرح چهار مرحله‌ای مهار کرونا، موفق شد کشورش را از شر این بیماری رها کند، می‌گوید این خبر خوش موجب شد از شدت خوشحالی در خانه‌اش برقصد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آردن می‌گوید، محدودیت‌های سفر به نیوزیلند و کنترل مرزها ادامه خواهد داشت. اما محدودیت‌های داخلی مانند فاصله‌گیری اجتماعی و محدودیت اجتماعات عمومی دیگر ضرورتی ندارد.

نخست‌وزیر نیوزیلند در یک نطق تلویزیونی گفت که اطمینان دارد در حال حاضر انتقال ویروس در نیوزیلند کنترل شده است. او تاکید کرد که شهروندان نیوزیلند یا «کیوی»ها، اتحاد خود را در مقابله با ویروس به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیوزیلند با جمعیت پنج میلیون نفر، هزار و ۱۵۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۲ مرگ ناشی از کووید-۱۹ را به ثبت رساند.

آخرین بیمار مبتلا به کرونا در نیوزیلند یک زن حدود ۵۰ ساله بود.

آردن با اشاره به از خودگذشتگی و فداکاری شهروندان نیوزیلند و هفت هفته قرنطینه سراسری تاکید کرد که اقدامات محدود کننده به مهار بیماری کمک کرد و اکنون این کشور هیچ موردی از ابتلا به کووید-۱۹ ندارد.

بیشتر از