کمک ۷۵۰ پوندی فیس‌بوک به کارمندانی که دورکاری می‌کنند

تقریبا همه ۴۸هزار کارمند فیس‌بوک در ماه‌های اخیر از خانه کار کرده‌اند

فیس‌بوک به کارکنانش گفته که تا ژوئیه ۲۰۲۱ از آنها نمی‌خواهد که به محیط کار بازگردند-Josh Edelson / AFP

در پی تمدید دوره دورکاری کارکنان فیسبوک دستکم تا تابستان آینده، این شرکت اعلام کرده است که برای رفع نیازهای آنان در زمینه برپایی دفتر کارشان در خانه، به هریک۷۵۰ پوند می‌پردازد.

تقریباً همه ۴۸ هزار نفر کارکنان این غول‌ فناوری که در ۷۰ دفتر در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند، از ماه مارس به علت همه‌گیری کرونا دورکاری کرده‌اند.

پیش از این، مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که فیسبوک به کارکنانش اجازه می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۰ در خانه بمانند.

اما حالا این شرکت دوره دورکاری را تمدید کرده و به کارکنانش گفته است که تا ژوئیه ۲۰۲۱ از آنان نخواهد خواست به محیط کار بازگردند.

این غول فناوری گفته است که  آن تصمیم را بر اساس توصیه «متخصصان حوزه سلامت و متخصصان دولتی» گرفته است و در کنار آن هزار دلار هم برای برپایی دفتر کار در خانه به کارکنانش می‌دهد.

سخنگوی فیسبوک در آن بیانیه گفت: «با توجه به راهنمایی‌های متخصصان حوزه سلامت و متخصصان دولتی و تصمیماتی که پس از بحث و بررسی داخلی در این زمینه گرفته‌ایم، به کارکنان اجازه می‌دهیم اگر مایل هستند، تا ژوئیه ۲۰۲۱ دورکاری کنند.»

«به علاوه، هزار دلار دیگر هم برای برپایی دفتر کار در خانه به آن‌ها می‌پردازیم.»

این شرکت در ادامه گفته است که همچنان در جاهایی که در چارچوب توصیه‌های دولتی مقدور باشد و حدود دو ماه برنامه مهار ویروس اجرا شده باشد، دفترهای کار خود را با ظرفیت محدود بازگشایی می‌کند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این اقدام، فیسبوک نیز به خیل سایر شرکت‌های حوزه فناوری می‌پیوندد که اخیراً اقدامات مشابهی انجام داده‌اند. 

ماه گذشته گوگل تصمیمی مشابهی گرفت و مدیرعامل آن، ساندر پیچای، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌یک از ۲۰۰ هزار کارمند آن شرکت مجبور نیستند تا ژوئیه سال آینده به محل کار خود بازگردند.

در بیانیه‌ای در آن زمینه اظهار شد: «برای آن که کارمندان بتوانند از قبل برنامه‌ریزی کنند، برای مشاغلی که نیاز به حضور در اداره ندارند، گزینه دورکاری اختیاری در دفترهای ما در سراسر جهان تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ برقرار است.»

توییتر نیز به همین ترتیب پیش‌تر گفته بود که به علت همه‌گیری، آرایش جدیدی به ساختارش داده است و کارکنانش می‌توانند تا ابد دورکاری کنند.

جک دورسی، مدیرعامل این شرکت، در رایانامه‌ای که برای کارکنانش فرستاد، نوشت که کارکنان هزار دلار تنخواه دریافت می‌کنند تا لوازم مورد نیاز برای دفتر کارشان در خانه را تهیه کنند چون حتی اگر هم کسی بخواهد به سر کار برگردد، احتمالاً دفاتر کاری تا پیش از ماه سپتامبر باز نخواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی