روحانی: عدم برگزاری مراسم محرم مردم را دچار اضطراب و افسردگی می‌کند

رئیس جمهوری ایران می‌گوید حداقل شش ماه ديگر اوضاع کرونایی در ایران حاکم است

در حالی که مقام‌های بهداشتی از عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم محرم سخن می‌گویند، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز یک‌شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت که اصل عزاداری محرم باید انجام شود.

حسن روحانی می‌گوید اگر مراسم عزاداری محرم نباشد مردم مغموم می‌شوند و اضطراب و افسردگی برای آنها به وجود می‌آید. وی اضافه کرد که سلامت مردم و سوگواری مردم را باید در کنار هم قرار دهیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی در عین حال در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه گفت افرادی که از دستورالعمل‌های بهداشتی تخلف کنند حتما باید مجازات شوند.

به گفته حسن روحانی، دلیل افزایش آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا عدم رعایت ملاحظات بهداشتی از سوی مردم است.

وی گفت: «یک وقتی مراعات مردم ۷۷ درصد بود که توانستیم فوتی‌ها را از سه به دو رقم برسانیم، اما از آن مراعات ۷۷ درصدی یک دفعه با مراعات ۱۷ درصدی مواجه شدیم که این باعث شد آمار فوتی‌ها دوباره افزایش پیدا کند.»

روحانی اشاره نکرد که پس از تکذیب‌های اولیه که مقامات جمهوری اسلامی نمی‌پذیرفتند ایران با مشکل کرونا روبه‌روست، به جای اعلام قرنطینه و ادامه خانه‌نشینی اعلام کردند که مردم می‌توانند به سرِ کارهای خود بازگردند و از لزوم فعالیت اقتصادی در کشور سخن گفتند. از سخنان روز یک‌شنبه حسن روحانی چنین برمی‌آید که او تنها مردم را در این میان مقصر می‌داند. 

رئیس جمهوری ایران می‌گوید حداقل شش ماه ديگر اوضاع کرونایی در ایران حاکم است.

بیشتر از