افزایش نگرانی‌ها نسبت به اجرای حکم اعدام یکی از معترضان دی‌ماه ۹۶

برخی گزارش‌ها حاکی از انتقال مصطفی صالحی به سلول انفرادی است

خانواده مصطفی صالحی در ۲۴ ساعت گذشته از او بی‌خبر بوده‌اند-عکس از میزان

به دنبال انتشار برخی گزارش‌ها درمورد انتقال مصطفی صالحی، از معترضان بازداشت شده در جریان اعتراض‌های مردمی دی‌ماه ۱۳۹۶، به سلول انفرادی، نگرانی‌ها در مورد اجرای حکم اعدام او افزایش یافته است.

وب‌سایت هرانا به نقل از خانواده صالحی گزارش داد که آنها در ۲۴ ساعت گذشته از او بی‌خبر بوده‌اند. مصطفی صالحی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در شهر کهریزسنگ از توابع شهرستان نجف آباد در استان اصفهان است که در اواخر سال ۹۷ به اتهام قتل یکی از نیروهای سپاه پاسداران در اعتراضات سراسری در دادگاه کیفری یک استان اصفهان محاکمه شده بود. او بارها این اتهام را رد کرده است.

هفته گذشته نیز نگرانی‌هایی در مورد بی‌خبری از وضعیت صالحی و دیگر معترضان بازداشتی در اصفهان مطرح شده بود.

به گزارش هرانا، پیش از این نیز ۱۳ تن دیگر از متهمان اعتراضات مربوط به دی‌ماه ۹۶ در خمینی شهر اصفهان مورد محاکمه قرار گرفتند و ۵ تن از آنان به نام‌های مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این پرونده در مورد سایر متهمان به صدور حکم زندان و شلاق منتهی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گفته گذشته و در پی بی خبری از وضعیت این زندانیان، خانواده‌های آنها و فعالان حقوق بشر، نسبت به احتمال اعدام این افراد ابراز نگرانی کردند. دادگستری استان اصفهان در واکنش به افزایش نگرانی‌ها از احتمال اعدام «پنهانی» این افراد در خمینی شهر، مدعی شد: «این اشخاص اعدام نشده‌اند و تشریفات قانونی برای اعدام این پنج تن طی نشده است.»

 فعالان حقوق بشر نسبت به استفاده از اعتراف‌های زندانیان تحت شکنجه و استفاده از آن در دادگاه علیه بازداشت شدگان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در روزهای اخیر ایرانیان تلاش کردند با استفاده از هشتگ اعدام نکنید «#اعدام_نکنید»، در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه توییتر، مانع از اعدام افرادی شوند که به اتهام شرکت در اعتراض‌های مردمی بازداشت و با حکم اعدام مواجه شده‌اند.

بیشتر از