دیسکوی هوای باز؛ تفریحات شبانه معروف برلین در پارک و خیابان

برلین میدان‌ها و پارک‌ها را تبدیل به دیسکوی هوای باز می‌کند

امید می‌رود که این کار همچنین نگذارد مردم به تعداد زیاد در مجالس رقص غیرقانونی شرکت کنند، و به آن‌ها گزینه‌ای بی‌خطر و قانونی نشان بدهد - ( Getty Images/AFP )

شهرداری برلین پیشنهاد کرده‌است که خیابان‌ها، میدان‌ها و پارک‌های شهر به دیسکوهای هوای باز تبدیل شوند تا مناظر معروف تفریحات شبانه برلین را احیا کنند.

پایتخت آلمان به خاطر مجموعه متنوع مکان‌های شبانه‌اش معروف است که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌ناچار تعطیل شده‌اند.

رامونا پوپ، سناتور اقتصاد، انرژی و بازرگانی، و معاون شهردار برلین، در نامه‌ای به شهرداران مناطق پایتخت آن‌ها را ترغیب کرد تا تبدیل فضاهای همگانی را به مکان‌هایی برای تفریحات شبانه در فضای باز در نظر گیرند، فضاهایی که شهرداری می‌تواند اجاره دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوپ گفت: «جای مناظر کلوب‌های شبانه برلین خالی است. برای همین است که...ما می‌خواهیم فرصت‌های قانونی برگزاری مهمانی و تفریحات و کلوب‌ها را برای اهالی برلین فراهم کنیم.»

پوپ امیدوار است که در چند هفته آینده این فکر را عملی کند تا ساکنان شهر و مسافران بتوانند در تابستان از گردهم‌آیی و تفریح در شهر لذت ببرند.

امید می‌رود که این کار همچنین نگذارد مردم به تعداد زیاد در مجالس رقص غیرقانونی شرکت کنند، و به آن‌ها گزینه‌ای بی‌خطر و قانونی نشان بدهد.

این تنها اندیشه‌ در زمینه تغییر کاربری فضاهای باز در واکنش به همه‌گیری کرونا نیست.

برخی نگارخانه‌ها نمایشگاه‌هایی راه انداخته‌اند که هنگام راندن خودرو می‌توان از آن‌ها دیدن کرد، مثل نمایشگاه فراگیر ون گوگ در کانادا.

این نمایشگاه به بازدیدکنندگان امکان می‌دهد با خودرو، از یک نمایش بازی نور ۳۵ دقیقه‌ای در یک چاپخانه متروک تورونتو بگذرند. در هر زمان ۱۴ خودرو می‌توانند مسیر را طی کنند.

در بریتانیا نیز سینماهای هوای باز احیا شده تا تماشاگران بتوانند در فضای ایمن خودروهایشان فیلم تماشا کنند.

«لونا سینما،»، «‌‌ات د درایو این» و «پاب این د پارک» در سراسر بریتانیا سینماهای هوای باز راه انداخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان