خودکشی وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان از شدت نگرانی حاصل از بحران کرونا

ولکر بوفیر، فرماندار ایالت هسن، گفت که آقای شافر «واقعا شب و روز» مشغول کار برای مقابله با بحران کووید۱۹ بود

آقای شافر در طول دهه گذشته وزیر اقتصاد ایالت هسن بود و گزینه احتمالی بعدی برای فرمانداری منطقه در نظر گرفته می‌شد - عکس از توییتر

وزیر اقتصاد ایالت هسن در آلمان، از قرار معلوم بعد از اقدام به خودکشی درگذشته است، و فرماندار این ایالت، خودکشی او را در ارتباط با نگرانی‌های حاصل از بحران ویروس کرونا دانست.

جسد توماس شافر، عضو حزب اتحاد دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، روز شنبه، روی ریل قطار در شهر هوچهایم در نزدیکی فرانکفورت پیدا شد.

پلیس و دادستانان گفتند بر اساس مدارک موجود از جمله شهادت شاهدان عینی و بررسی مکان حادثه، به این نتیجه رسیده‌اند که این مرد ۵۴ ساله خودکشی کرده است.

ولکر بوفیر، فرماندار ایالت هسن، گفت که آقای شافر «واقعا شب و روز» مشغول کار برای مقابله با بحران کووید۱۹ بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بوفیر گفت: «باید بنا را بر آن بگذاریم که او خیلی نگران بوده است. بالاخره نگرانی شدیدی در این باره وجود دارد که آیا ما می‌توانیم پاسخ تمام درخواست‌های فراوان عموم مردم، به ویژه نیازهای مالی آنها، را تامین کنیم یا خیر. من فقط می‌توانم بنا را بر این گذارم که این دغدغه‌ها او را بیش از اندازه نگران کرده بوده است. آشکار بود که او نمی‌تواند راهی برای خروج از این بحران بیابد. او ناامید شد و ما را ترک کرد. مرگ او فقدان بزرگی برای این کشور است.»

آقای شافر در طول دهه گذشته وزیر اقتصاد ایالت هسن بود و گزینه احتمالی بعدی برای فرمانداری منطقه در نظر گرفته می‌شد.

اتحاد دموکرات مسیحی هسن، با صدور بیانیه‌ای در سوگ او نوشت: «ما در کمال ناباوری خبر مرگ نابهنگام و غیرمنتظره او را شنیدیم. ما هم در غم خانواده و خویشاوندان او شریک هستیم.»

آلمان از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹، تا کنون ۴۵۵ مورد مرگ و بیش از ۵۸ هزار مورد ابتلا به آن را گزارش کرده است.

هفت روز پیش، بعد از آن که مشخص شد دکتری که واکسن آنگلا مرکل را زده بود به این ویروس مبتلا شده است، صدر اعظم آلمان به قرنطینه رفت .

آلمان گردهمایی مردم در اماکن عمومی و جمع شدن بیش از دو نفر را ممنوع کرده است و محدودیت‌هایی سخت نیز بر مرزهای خود اعمال کرده است تا جلوی شیوع این بیماری را بگیرد.

بیشتر از جهان