گوشی‌هایی که در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه کاملاً شارژ می‌شوند

این استاندارد با بیش از ۲۵۰ تلفن همراه هوشمند سازگار است اما تحت پشتیبانی اپل نخواهد بود

گوشی‌های گالاکسی اس۲۰ نسل ۵ سامسونگ، ال‌جی وی۳۰ و نوکیا۸ از جمله گوشی‌های سازگار با شارژ سریع ۵ هستند - Jung Yeon-je / AFP

با معرفی استاندارد جدیدی برای شارژ سریع، به زودی می‌توان تلفن‌های همراه هوشمند را در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه کاملاً شارژ کرد.

با استاندارد شارژ سریع ۵ کوالکوم می‌توان در عرض ۵ دقیقه نیز گوشی را به میزان ۵۰ درصد شارژ کرد و همچنین با فراهم شدن قابلیت‌های ایمنی جدید از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کرد.

به گفته کوالکوم سرعت این «سریع‌ترین راهکار شارژ تجاری جهان» چهار برابر فناوری‌های کنونی شارژ است و تا قبل از پایان سال جاری در افزاره‌های تجاری به کار گرفته خواهد شد.

این استاندارد با بیش از ۲۵۰ تلفن همراه هوشمند سازگار است اما تحت پشتیبانی اپل نخواهد بود. یعنی فقط گوشی‌های اندروید و نه آیفون از این فناوری بهره‌مند خواهند بود.

با فناوری کنونی اپل برای شارژ سریع می‌توان در عرض ۳۰ دقیقه گوشی‌های آیفون را به میزان ۵۰ درصد شارژ کرد.

گوشی‌های گالاکسی اس۲۰ نسل ۵ سامسونگ، ال‌جی وی۳۰ و نوکیا۸ از جمله گوشی‌های سازگار با شارژ سریع ۵ هستند.

این استاندارد با استانداردهای قبلی هم سازگاری دارد و افزاره‌های تحت استاندارد قدیمی‌تر شارژ سریع هم با این سامانه جدید شارژ کار می‌کنند.

ایو روچ قائم مقام مدیریت تولید در کوالکوم می‌گوید: «شارژ سریع ۵ سریع‌ترین و  همه‌منظوره‌ترین راهکار ما برای شارژ است و به کاربران امکان می‌دهد مدت بیشتری بتوانند با گوشی‌های‌شان کار کنند بی‌آن که بابت وقت‌گیر بودن شارژ مجدد دلواپسی داشته باشند.

پیش از این هم رساندن مدت شارژ باتری تا این اندازه محقق شده بود ولی تمامی آن فناوری‌ها حالت آزمایشگاهی داشتند.

ِانگ لی مدیرعامل شرکت گوشی‌سازی شیائومی چین می‌گوید: «با شارژ سریع ۵ که جدیدترین نسل این استاندارد است  نه تنها قابلیت‌های عالی شارژ کردن فراهم می‌شود بلکه عمرافزایی هوشمند باتری‌ها و کاهش گرمای خروجی هم میسر می‌شود.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی