کرونا و جای خالی مراقبت پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از نوه‌ها

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با «نوه‌داری»، ۴هزار پوند در هزینه‌های خانواده‌های بریتانیایی صرفه‌جویی می‌کنند

پس از شروع بحران کرونا، بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها چند ماه اجازه دیدن نوه‌های خود را نداشتند- PIXABAY

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی، پدر بزرگ و مادر بزرگ‌هایی که از نوه‌های خود مراقبت می‌کنند، تقریبا ۴ هزار پوند در سال از هزینه خانواده‌ها کم می‌کنند.

تحقیقی که بانک اسکاتلند انجام داده است، نشان می‌دهد که ویروس کرونا باعث شده است که والدین متوجه شوند که پیش از همه‌گیری تا چه اندازه به کمک پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای مراقبت از فرزندان‌شان وابسته بوده‌اند.

بیش از ۴۰ درصد خانواده‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفته‌اند که برای نگهداری فرزندان‌شان روی کمک پدر و مادر خود حساب می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، مهد کودک حرفه‌ای در انگلستان، میانگین ساعتی ۸ پوند هزینه دارد.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که از نوه‌های خود نگهداری می‌کنند، تقریبا هفته‌ای ۹ ساعت برای این کار وقت می‌گذارند که در طول سال چیزی بیش از ۳۷۰۰ پوند می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از شروع بحران کرونا، از آنجا که افراد بالای سن ۷۰ سال در گروه «قشر آسیب‌پذیر» قرار گرفتند، بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها چند ماه اجازه دیدن نوه‌های خود را نداشتند.

گذشته از این، نزدیک به نیمی از این افراد در نظرسنجی (۴۶ درصد) گفته‌اند که انتظار داشتند در زمان تعطیلی مدارس در جریان ویروس کرونا، بتوانند مثل معمول وظیفه مراقبت از نوه‌ها را انجام دهند.

تارا فولی، مدیر بانک اسکاتلند، می‌گوید: «تداخل تعهد کاری و مراقبت از فرزندان در تابستان امسال هم گریبان‌گیر بسیاری از والدین خواهد بود و برخی با این تصمیم دشوار مواجهند که کدام یک برای نگهداری از کودکان مناسب‌تر هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید «در حالی که به خاطر همه‌گیری ویروس بعضی از والدین هنوز دچار تردید هستند که از بستگان خود تقاضای کمک کنند، همه خانواده‌ها نمی‌توانند از عهده مخارج مهد کودک‌های حرفه‌ای و مؤسسات خصوصی برآیند. چنین هزینه‌ای برای بعضی از خانواده‌ها فراتر از بودجه آنها است و آن را در برنامه خود پیش‌بینی نکرده بودند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی